رئیس حوزه هنری البرز:
همگان صدا و دیالوگ شهید آوینی در مجموعه روایت فتح را می‌شناسند و در واقع روایت فتح آغازی بر تولیدات هنری و انقلابی با موضوعات ارزشی انقلاب و اولین تجربیات در به تصویر کشیدن هنر برای مفاهیم بلند و پر مایه انقلاب بود.
کد خبر: ۲۰۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 09 April 2016
رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: بیشترین همت حوزه هنری کار جهادی در عرصه فرهنگ و هنر استان است.
اسماعیل آجرلو با اشاره به شهادت شهید آوینی اظهار داشت: همگان صدا و دیالوگ شهید آوینی در مجموعه روایت فتح را می‌شناسند و در واقع روایت فتح آغازی بر تولیدات هنری و انقلابی با موضوعات ارزشی انقلاب و اولین تجربیات در به تصویر کشیدن هنر برای مفاهیم بلند و پر مایه انقلاب بود.
وی در ادامه ضمن تشریح شخصیت والای شهید آوینی و رویکردهای هنر و اندیشه وی در هنر انقلابی افزود: امروزه هنر مهمترین ابزار تاثیرگذاری در کشورها و فرهنگ‌های مختلف بوده و مشهود است هنر بیشترین نفوذ و تاثیر در میان خانواده‌های ایرانی را دارد تا جایی که دشمن از این ابزار برای انتقال راه نادرست خویش و به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی بهره می‌برد که جا دارد مسئولان و مردم هوشیارانه مقوله هنر را جدی گرفته و به آن با نگاهی عمیق بنگرند.
آجرلو همچنین پرداختن به موضوع هنر انقلابی را مرهون نوع نگاه به اصل انقلاب دانست و افزود: دو نوع نگاه کلی به انقلاب می‌توان داشت که نگاه اول اتفاق بزرگ جابه‌جایی حکومت در ایران و پویش مردمی به منظور رفع ستم شاهنشاهی بوده که درباره آن فیلم‌ها و نوشته‌ها و کارهای هنری متفاوت انجام پذیرفته است و نگاه دوم که انقلاب را به عنوان پیچ تاریخی مهم و تاثیرگذار و مقدمه شکل‌گیری حکومت جهانی مهدی موعود (عج الله) در آخر الزمان و ظهور منجی می‌داند.
رئیس حوزه هنری استان البرز در همین خصوص اضافه کرد: این نگاه دوم به انقلاب است که وظیفه هنرمندان و نیروهای فکری و فرهنگی انقلاب را هرچه سنگین‌تر می‌نماید و باید هنر انقلابی به هنر جریان‌ساز در ایجاد پایه‌های حکومت عدل جهانی مبدل شود.
آجرلو در پایان با اشاره به برخی خدمات حوزه هنری استان البرز، حوزه هنری را مامن و محل امن حضور هنرمندان استان برشمرد و افزود: در خصوص ارتقای وضعیت فرهنگی هنری استان در حال کوششی جهادگونه هستیم تا به ارتقای استفاده از  هنر در سبد فرهنگی خانوار البرزی بیفزاییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار