مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز بودجه امسال اين سازمان را 380 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت:پارسال 66 درصد از اعتبارات مصوب محقق شده است.
کد خبر: ۲۰۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 10 April 2016
خلیل الهایی شنبه در نشست خبري كه در اين سازمان برگزار شد اظهار كرد: بودجه پارسال اين سازمان 420 ميليارد ريال بوده كه 280 ميليارد ريال آن محقق شده است.

وي همچنين از تدوين طرح جامع راهبري زيباسازي شهر اهواز خبر داد و گفت: مطالعات طرح جامع راهبري زيباسازي تا شش ماه آينده به پايان مي رسد.

الهايي افزود: طرح جامع زيباسازي بلندمدت نگاه كيفي به شهر دارد و به كيفيت شهر مي پردازد و مي خواهيم در اين طرح از كار سليقه اي بپرهيزيم و كاري انجام دهيم كه هر مديري در اين سازمان منصوب شود يك راهكار مدون براي اجرا داشته باشد.

وي انتخاب سليقه اي المان هاي نوروزي را رد كرد گفت: 22 المان موقت همراه با هفت سين و هشت المان دائم در نوروز امسال در سطح شهر اهواز نصب شده است.

الهايي از اعلام اعتبار هزينه شده براي خريد اين المان ها خودداري كرد و افزود: براي خريد اين المان ها يك فراخوان كلي در سطح كشور منتشر شد كه 420 اثر از هنرمندان دريافت كرديم.

وي تاكيد كرد: كميته هنري مشتمل بر معاون طرح و برنامه سازمان زيباسازي، معاون فرهنگي شهردار، معاون خدمات شهري شهردار و معاون شهرسازي شهردار تصميم گيري و مصوب شده است.

الهايي درباره دليل انتخاب اين المان ها توضيح داد: به دليل شرايط اقليمي و گرماي اهواز ما در اين شهر باغ پرندگان و باغ وحش نداريم و هدف از نصب اين المان ها پر كردن اين خلاء و ايجاد نشاط به ويژه براي كودكان بوده است.

وي اضافه كرد: به دنبال تمركززدايي در شهر بوديم به همين دليل المان ها در طول جاده هاي ساحلي نصب شده است كه شامل گله گوزن ها در منطقه چهار، گله فيل ها در منطقه دو، ساربان شتر در منطقه سه، دسته لك لك ها در منطقه يك و اختاپوس در منطقه هفت است.

الهايي در ادامه با بيان اينكه هيچكس آمار دقيقي از تعداد تابلوهاي شهر اهواز ندارد ساماندهي آنها را يك ضرورت دانست و اظهار كرد: ساماندهي و مميزي تابلوهاي شهر اهواز آغاز شده و در اين طرح همه تابلوهاي سطح شهر اعم از فرهنگي و تجاري با موقعيت مكاني ساماندهي مي شوند كه يك تيپ تابلو و منظره خوب شهري از اين پس خواهيم داشت.

وي افزود: هم اكنون 30 بيلبورد عمقي، 75 بيلبورد محيطي و 70 لمپست بنر در سطح شهر اهواز وجود دارد.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز با بيان اينكه سازمان زيباسازي برخلاف تصور برخي ها سازمان پولداري نيست اظهار كرد: ما هيچ درآمدي به غير از بيلبوردها نداريم.

وي با اشاره به اينكه اهواز را شهر شب توصيف مي كنند نورپردازي ساختمان سيلو، نورپردازي پل هاي چهارم و پنجم و پيچ استاديوم و ترميم نورپردازي ساير پل ها را از ديگر اقدام ها براي تعطيلات نوروز امسال عنوان كرد.

الهايي گفت: المان صخره با فضاي 800 مترمربع ظرف 1.5 ماه آينده در پارك ربيع افتتاح مي شود.

وي پديده 'ونداليسم' يا تخريب اموال عمومي و المان هاي شهري را يكي از مشكلات اين حوزه دانست و از شهروندان خواست در نگهداري المان ها و مبلمان شهري تلاش كنند زيرا اين وسايل از درآمدهاي كسب شده از مردم خريداري مي شود.

الهايي افزود: بيشتر حجم تردد شهروندان و گردشگردان در پارك ساحلي 42 هكتاري است به همين دليل با آماده سازي پارك 16 هكتاري ماليات در منطقه چهار و نصب تجهيزات بازي و مبلمان شهري سعي داريم كه بخشي از جمعيت را به اين پارك هدايت كنيم.

وي در ادامه نصب تصاوير شهداي مدافع حرم خوزستان در مسير طريق الحسين (عين دو)، طراحي بلوار پاسداران و بهبهاني، نقاشي و بهسازي ديوارها و تكميل روشنايي مناطق را از برنامه هاي امسال عنوان كرد و گفت: سازمان زيباسازي نمي تواند آذين بندي همه شهر را انجام دهد و اين كار توسط مناطق انجام مي شود.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز خواستار همكاري ساير سازمان هاي دولتي در آذين بندي شهر شد و گفت: هم اكنون فقط شهرداري اهواز است كه در زمان جشن ها يا سوگواري ها كار مي كند در حالي كه ساير دستگاه هاي اجرايي همچون تعدادي از بانك ها كه در ساحل كارون قرار دارند يا ساختمان پنج طبقه مي توانند نورپردازي كنند تا به زيبايي چهره شهر بيفزايند.

بر اساس اين گزارش سازمان زيباسازي از جمله سازمان هايي است كه همواره انتقادات بسياري از سوي كارشناسان و شهروندان به آن وارد شده است.

طرح هاي سيما و منظر شهري (مبلمان شهري، گرافيك محيطي، نقاشي ديواري، آثار حجمي، تزئينات و نورپردازي شهري، حجم و نماي ساختمان هاي شهر، تابلوها و علائم راهنماي شهري)؛ تبليغات محيطي شامل تابلو تبليغات شهري، تابلوهاي كسبه و اصناف، پلاكارد، بوم و تبليغات خاص و مرمت از جمله وظايف اين سازمان است.

خليل الهايي حدود 9 ماه است كه به اين سمت منصوب شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار