کد خبر: ۲۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 11 April 2016
تابناک گیلان: نصرت وکیل منفرد قهرمان بوکس آسیا و المپیک 1972 مونیخ پس از مبارزه با سکته مغزی و قلبی چشم از جهان فروبست.



به گزارش روز دو شنبه خبرنگار ایرنا، آیین سومین روز درگذشت این پیشکسوت بوکس کشور با حضور ورزشکاران به نام این رشته و سایر رشته های ورزشی و مسئولان ورزش شهر قهرمان پرور انزلی برگزار شد.

کمال مسافری قهرمان پیشکسوت بوکس و مربی شادروان نصرت وکیل منفرد گفت : نصرت در دوره ورزشکاری اش منش پهلوانی داشت .
وی یادآور شد: در المپیک مونیخ شب اول در بازی مقابل حریف پیشانی اش شکاف برداشت و پزشک وی را از ادامه مسابقه منع کرد ولی او به مبارزه ادامه داد و موفق شد.
صبح فردا جراید آلمان در مورد وی نوشتند نصرت وکیل منفرد از ایران بوکسوری مقاوم تکنیکی و تاکتیکی است.
وی خاطرنشان کرد : نصرت انسانی آرام و متین بود و بوکس را با منطق انجام می داد و تلاش و تمرین زیادی می کرد به نحوی که برای آمادگی 10 بار دور زمین ورزشگاه می دوید .
مسافری یادآور شد: موقعی که در مونیخ قهرمان شد سرش پایین بود و دست حریف را بالا برد.
وی افزود: در مسابقات قهرمانی کشوری بوکس در رشت یک بار حریف مقابل برادر کوچکش سهراب شد ولی چون برادر بزرگ بود اجازه داد او برنده شود در حالی که همه می دانستند که توان غلبه را دارد.
بهمن صالح نیا پیشکسوت تیم ملوان که در مراسم بزرگداشت وی حاضر شده بود از پدر وی شادروان عزیز وکیل منفرد و اولین موسس باشگاه ورزشی در انزلی و قهرمان چند رشته ورزشی و فرزندش نصرت به نیکی یاد کرد .
این بازیکن و سرمربی اسبق ملوان ها اظهار کرد : خانواده وکیل منفرد تاریخچه ورزش انزلی هستند و مسئولان ورزش باید مجسمه ای از این عزیزان بسازند و در میدانی قرار دهند .
داوود بلانش از دوستان و هم دوره ای های وی نیز از نصرت وکیل منفرد بعنوان ورزشکاری با اخلاق و مربی با شخصیت والا یاد کرد .
وی یاداور شد: شادروان وکیل منفرد قهرمانانی چون خرم کیش و اصغری را تربیت کرد.
نصرت وکیل منفرد قهرمان اسبق بوکس ایران و آسیا و عضو تیم ملی بوکس ایران در المپیک 1972 مونیخ، بعدازظهر 19 فروردین دارفانی را وداع گفت.
6030/6070

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار