رئيس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل فني و حرفه اي ايلام گفت: پارسال چهار هزار و 608 نفر ساعت آموزش مهارت‌هاي كاربردي و فني به اتباع عراقي مقيم اين استان ارائه شده است.
کد خبر: ۲۱۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 11 April 2016

رئيس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل فني و حرفه اي ايلام گفت: پارسال چهار هزار و 608 نفر ساعت آموزش مهارت‌هاي كاربردي و فني به اتباع عراقي مقيم اين استان ارائه شده است.


به گزارش تابناک ایلام؛علي خردمند اظهار كرد: اين آموزش ها بر اساس تفاهمنامه سه جانبه بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ارائه شده است.
وي افزود: پارسال آموزش مهارتي براي 24 نفر از اتباع عراقي نيز در سطح اين استان برگزار شد كه 12 نفر در رشته برق خودرو آقايان و 12 نفر از خانم ها در دوره ايمني و بهداشت آموزش هاي لازم را فرا گرفتند.
رئيس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل فني و حرفه اي ايلام يادآور شد: با توجه به تفاهم‌نامه كنسولگري، آموزش هاي مهارتي به اتباع خارجه توسط اين اداره كل با بهره‌مندي از اساتيد متخصص و به صورت رايگان انجام مي شود.
خردمند با اشاره به نقش مهم سازمان فني و حرفه اي كشور در خصوص برگزاري اين دوره ها گفت: در واقع اين آموزش ها به منظور فراهم آوردن بسترهاي مناسب جهت توانمند سازي شغلي اجرا مي شود.
وي با اشاره به خدمات آموزشي اين اداره كل در سال گذشته در سطح اين استان تاكيد كرد: سال گذشته خدمات آموزش هاي مهارتي و فني و حرفه اي به افراد در 2 بخش دولتي و خصوصي در اين استان بالغ بر سه ميليون و 865 هزار نفر ساعت بوده است.
رئيس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل فني و حرفه اي ايلام يادآور شد: از اين ميزان 2 ميليون و 265 هزار نفر ساعت در بخش دولتي و يك ميليون و 600 هزار نفر ساعت نيز در بخش خصوصي آموزش ارائه شده است.
استان ايلام به سبب همسايگي با عراق سال هاست پذيراي هزاران نفر از اتباع اين كشور به عنوان معاودين عراقي است، بخش عمده اي از عراقي هاي مقيم ايلام به علت داشتن اصالت ايلامي، پيش از آغاز دفاع مقدس و حمله رژيم بعث به ايران با فرمان صدام ديكتاتور معدوم اين كشور به ايران و از جمله استان ايلام رانده شدند.
برپايه برخي آمارهاي غيررسمي اكنون نزديك به 10 هزار عراقي در استان ايلام زندگي مي كنند.
بسياري از عراقي هاي مقيم ايلام بدنبال سقوط رژيم بعث صدام، پس از سال ها زندگي و كار در استان ايلام دوباره به كشور خود بازگشتند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار