شهردار اهواز در اختتامیه یادمان عشق و ایمان:
شهردار کلانشهر اهواز تصریح کرد: پیاده روی اربعین نمایش اقتدار و عزت مسلمین است آن هم وقتی برای امام حسین (ع) باشد که در راه اصلاح امور شهید شد.
کد خبر: ۲۱۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱ 12 April 2016
به گزرش تابناک خوزستان؛ سید خلف موسوی ظهر امروز در آیین اختتامیه یادمان عشق و ایمان در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد: عکس، هنر و تصویر تأثیر عمیقی بر جامعه می گذارند و حتی در زمان جنگ چه بسا یک عکس بتواند یک حماسه خلق کند.

وی افزود: در جنگ آمریکا و ویتنام عکسی که توسط یک خبرنگار گرفته شد توانست باعث پایان جنگ شود و این نشان دهنده اهمیت کارهای فرهنگی است.

شهردار کلانشهر اهواز تصریح کرد: پیاده روی اربعین نمایش اقتدار و عزت مسلمین است آن هم وقتی برای امام حسین (ع) باشد که در راه اصلاح امور شهید شد.

موسوی ادامه داد: پیاده روی اربعین یک حرکت اصیل است و باید به یک فرهنگ تبدیل شود و به همین شکل بماند.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین یک سِر جاودانگی دارد و یک اراده الهی در آن مستتر است، گفت: سال به سال اراده مردم به سوی امام حسین(ع) بیشتر می شود و حکومت بعث که تلاش می کرد پیاده روی اربعین را محدود کند نتوانست این کار را انجام دهد.

شهردار کلانشهر اهواز اضافه کرد: هنرمندان باید در شناسایی و شناخت اصیل این رویداد کمک کنند تا از انحراف آن جلوگیری شود، چون عده ای در صدد به انحراف کشیدن آن هستند و این حرکت، حرکتی اصیل است که باید به یک فرهنگ تبدیل شود و به همین شکل بماند.


پیاده روی اربعین مانور اتحاد مسلمانان است

همچنین مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اهواز گفت: پیاده روی اربعین مانور اتحاد مسلمانان برای دفاع از مظلومان و لبیک به امام حسین(ع) است.

مهدی مکارمی اظهار کرد: چندین سال است که شاهد یک رویداد بزرگ بین المللی و جهانی هستیم و آن پیاده روی اربعین حسینی است که از نقطه نقطه جهان بسیاری مسیر را با پایان پیاده طی می کنند تا علاقه و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهند.

وی افزود: اربعین آغاز صدور پیام جهانی عاشورا و پیام انقلاب است و پیاده روی اربعین مانور اتحاد مسلمانان برای دفاع از مظلومان و لبیک به امام حسین(ع) است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اهواز تصریح کرد: با توجه به اهمیت این رویداد تاریخی شهرداری تصمیم گرفت برای مستندسازی و ثبت صحنه های زیبای آن و انعکاس آن در بعد ملی و بین المللی فراخوانی به صورت کشوری در بین همه استان های کشور منتشر کرد که بیش از ۳۰۰ نفر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.


افتخار می کنیم که نامگذاری طریق الحسین در زمان این شورای شهر انجام شده است.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری با تسلیت شهادت امام هادی (ع) اظهار کرد: الحمدلله توفیقی حاصل شد تا شهرداری اهواز برای انجام کار خدمات رسانی به زائران حسینی فعالیت هایی را انجام دهد.

وی افزود: با حضور شهردار، بحث نامگذاری مسیر اعزام زائران به کربلا مطرح بود که نام طریق الحسین پیشنهاد و با رضایت اکثریت مواجه شد. بنابراین از اهواز تا چذابه که نقطه صفر مرزی است مسیر را با اسم طریق الحسین نامگذاری کردیم.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: خدمت رسانی به زائران حسینی مایه مباهات برای همه اهالی خوزستان و اهواز است. افتخار می کنیم که نامگذاری طریق الحسین در زمان این شورای شهر انجام شده است.

سواری بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز همکاری های بسیار خوب و تأثیرگذاری را برای خدمات رسانی به زائران حسینی در مرزهای چذابه و شملچه داشت که از وی بسیار تقدیر و قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه هر قدمی برای امام حسین (ع) برداشتن، برابر با قدمی دور شدن از جهنم است، عنوان کرد: امیدوارم خدمت رسانی به زائران حسینی به عنوان یک فرهنگ بین تمامی مسئولان استان و کشور نهادینه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار