هانی زاده در گفت و گو با تابناک خبر داد:
تابناک تهران- «حضور نیروهای تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه نشان می دهد، فصل پاکسازی مناطق مختلف از تروریست ها فرا رسیده و با توجه به تجربه جنگ شهری که تکاوران ایرانی دارند، به زودی شهرهای مهم دیگر در سوریه مانند حلب،رقه و دیرالزور به زودی نیز آزاد خواهند شد.»
کد خبر: ۲۱۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 12 April 2016
کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با تابناک در خصوص شرایط کنونی بحران سوریه گفت: تلاش بازیگران بحران سوریه در طول 5 سال گذشته برای سرنگونی دولت بشار اسد و قطع محور تهران ـ دمشق ـ بیروت و در نهایت تجزیه سوریه با مقاومت ملت و دولت سوریه و هم پیمانان این کشور با شکست روبرو شد.

حسن هانی زاده در ادامه افزود: عربستان سعودی،ترکیه و قطر در طول 5 سال گذشته یک مثلث تخریبی در سوریه تشکیل دادند؛عربستان با کمک قطر بیش از36 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار داعش، احرار الشام و النصره قرار داده اند اما با مقاومت مردم و دولت سوریه همه تلاش های بازیگران منطقه ای و بین المللی سوریه با شکست روبرو شد.

وی سپس بیان کرد: پس از آزاد سازی شمال حلب به ویژه دو شهر نبل و الزهرا با کمک روسیه،جمهوری اسلامی ایران ونیروهای ارتش سوریه توانستند، بخش هایی از لاذقیه و تدمررا هم آزاد و پاکسازی کنند.

هانی زاده در خصوص دلیل حضور تکاوران ارتش جمهوری اسلالامی ایران در سوریه نیز گفت: حضور نیروهای تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه نشان می دهد فصل پاکسازی مناطق مختلف از تروریست ها فرا رسیده و با توجه به تجربه جنگ شهری که تکاوران ایرانی دارند به نظر می رسد که شهرهای مهم دیگر در سوریه مانند حلب،رقه و دیرالزور به زودی نیز آزاد شود.در حقیقت با توجه به حضور نیروهای حزب الله،روسیه و ایران برای پاکسازی مناطق مختلف سوریه به نظر می رسد، که بحران سوریه به نقطه پایانی رسیده است.

این کراشناس مسائل خاورمیانه در ادامه نیز اظهار داشت: اطلاعاتی که از سوریه وجود دارد، که در روزهای آینده انتخابات پارلمانی در سوریه برگزار می شود. ضمن این که مذاکراتی که قرار است در ژنو برای حل بحران سوریه برگزار شود و همچنین سفر دیمیستورا به ایران و تهران نشان می دهد که بازیگران حل بحران سوریه دردصدد حل بحران این کشور از طریق فرمول ایران هستند.

منبع: تابناک
برچسب ها: تکاور ، سوریه ، انتخاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار