کد خبر: ۲۱۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 19 April 2016

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت که اعتکاف بهترین زمان خلوت مخلوق با معبود است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید اکبر موسوی روز سه شنبه در نشستی که با موضوع ارائه اقدامات انجام شده ستاد برای برگزاری هرچه بهتر اعتکاف در استان با خبرنگاران داشت، افزود: اعتکاف سنت حسنه ای است که در دین مبین اسلام بر آن سفارش فراوان شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف در مساجد جامع هر شهر و محله برگزار می شود، اظهار داشت: اعتکاف در روزهای 13 تا 15 ماه رجب هر سال برگزار می شود و در این سه روز یک سری اعمال بر معتکف جایز نیست و بایستی با خدای خود خلوت کند.

وی برگزاری سنت حسنه اعتکاف را از زمان پیامبر (ص) دانست و گفت: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایام اعتکاف خیلی پررنگ نبود و فقط یک تعداد خواص بر انجام آن اهتمام داشتند ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بخصوص در سال های اخیر تبلیغات زیادی بر آن شده بطوریکه در استان البرز سالانه حدود 12 هزار نفر در این آئین دینی شرکت می کنند.

موسوی افزود: استقبال از سنت حسنه اعتکاف در استان به حدی است که نه تنها ظرفیت مساجد جامع تکمیل شده بلکه از ظرفیت مساجد دانشگاهی نیز برای این منظور استفاده می شود به طوریکه برای سال جاری حدود 150 مسجد آماده پذیرائی از معتکفین شده اند.

***چاپ هشت هزار بروشور فرهنگی

وی با اشاره به اینکه بیشترین معتکفین را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، بیان داشت: به همین منظور ستاد اقامه نماز استان هشت هزار بروشور با موضوع نماز، اهمیت نماز و سخنان حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در خصوص نماز را چاپ و در ایام اعتکاف در بین معتکفین توزیع می کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز همچنین به استفاده از ظرفیت یاوران نماز در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: ستاد یاوران نماز قبل از این در بین اصناف مختلف استان تشکیل شده و در هرکدام از این صنوف یارگیری و عضو گیری انجام شده تا این افراد توسعه و ترویج نماز را در صنف خود داشته باشند تا امر نماز، امری همگانی شود.

وی گفت: هم اکنون در استان البرز حدود 500 نفر عضو رسمی این ستاد هستند که در نظر داریم درایام اعتکاف با استفاده از ظرفیت این افراد، اعضائی جدید از بین معتکفین بخصوص افراد تحصیل کرده را جذب کنیم.

موسوی یکی دیگر از اقدامات ستاد اقامه نماز را استقرار میز کتاب در دانشگاه هایی که محل برگزاری اعتکاف هستند، دانست و افزود: در میز کتاب، کتاب هایی با موضوع نماز داریم تا در این سه روز معتکفین علاوه بر عبادات خود، از این کتاب ها نیز استفاده کنند.

***نماز درمانی برای کاهش آسیب های اجتماعی است

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز همچنین به هماهنگی با مبلغین و روحانیون مستقر در مساجد برای توسعه و ترویج نماز اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از معضلات جامعه، آسیب های اجتماعی است که روز به روز در حال افزایش است و قرآن برای هر یک از این آسیب ها فرمول و دستوراتی دارد.

وی با تاکید براینکه بر اساس دستورات خدا در قرآن، نمازبهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی است، یادآور شد: بر اساس تحقیقات انجام شده در بین زندانیان عمد، اکثریت آن ها با نماز در ارتباط نبوده اند و این امر نشان می دهد که کسانی که اهل نماز باشند از خیلی از آسیب های اجتاعی دور می شوند.

موسوی ادامه داد: به همین منظور با ائمه جماعات و روحانیون هماهنگی لازم انجام شده در این ا یام در خصوص اهمیت نماز، شیوه های دعوت به نماز، نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و زیباخوانی نماز، پاسخ به شبهات نماز و تشویق به ایجای نماز صبح برنامه هائی را داشته باشند.

وی همچنین به توزیع بروشور احکام نماز مطابق با هر صنف، گفت: این بروشورها به خصوص در مساجد خواهران معتکف توزیع می شود که این بروشورها برای مسافران، پرستاران، بیماران، آرایش بانوان و....است.

هر ساله از 15-13 رجب با عنوان ایام البیض بوده و افراد در این سه روز ضمن روزه داری در مساجد، به عبادت و ختم قرآن می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار