كنفرانس ملي حفاظت محيط زيست با حضور جمعي از مسئولان و صاحب نظران اين حوزه، امروز چهارشنبه در مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 20 April 2016
رييس جهاد دانشگاهي واحد شهيد بهشتي در حاشيه اين كنفرانس گفت: حدود 220 مقاله به دبيرخانه كنگره ملي حفاظت از محيط زيست ارسال شده كه از اين تعداد 180مقاله پذيرفته شده است. 

سعيد ميرزايي اظهار كرد: ازمجموعه پذيرفته شده 120 مقاله به صورت پوستر در معرض ديد علاقمندان قرار مي گيرد و 60 مقاله نيز به صورت سخنراني در اين كنگره ارائه خواهد شد.

دبيركنگره ملي حفاظت محيط زيست، بيشترين مقالات ارسالي را در حوزه حفاظت آب اعم از مشكلات و چالش هاي اين حوزه مانند آلودگي هاي آب اعلام كرد و گفت: كمترين مقالات در محور حفاظت در مقابل آلودگي هاي صوتي و امواج بوده است. 

ميرزايي به برگزاري كارگاه تخصصي در اين كنگره اشاره كرد و گفت: متناسب با محورهاي كنفرانس كارگاه هاي تخصصي برگزار خواهدشد. حفاظت آب، هوا، خاك، حفاظت در مقابل آلودگي هاي صوتي و امواج، اقتصاد و حقوق محيط زيست، آموزش و فرهنگ محيط زيست و معدن، صنايع معدني و حفاظت محيط زيست محورهاي اين كنگره است. 

دبير كنگره ملي حفاظت محيط زيست اظهار كرد: دهياران با فراگيري آموزش هاي لازم سفيران حفاظت محيط زيست در روستاها خواهند شد. به نظر مي رسد اين كار مي تواند اثرگذار و گامي براي حفظ محيط زيست روستاها باشد. 

ميرزايي به رونمايي كتاب 'مديريت محيط زيست در روستاها' در اين كنگره اشاره كرد و گفت: با تاليف و رونمايي از اين كتاب درصدد هستيم توجه ويژه اي به محيط زيست روستا انجام گيرد. 
وي، قوانين محيط زيست، پسماندهاي روستايي، پساب ها و فاضلاب ها، فرهنگ سازي و آموزش به مردم، نقش آنها در محيط زيست روستاها و استفاده فناوري و تجهيزات نوين در حفاظت از منابع طبيعي را از جمله موضوعاتي دانست كه در اين كتاب به آنها پرداخته شده است. 

رييس جهاد دانشگاهي واحد شهيد بهشتي اظهار كرد: در اين كتاب سعي شده منابع طبيعي به نحو مطلوب به مردم شناسائي شده و راه هاي حفاظت از آنها نيز اعلام شود. 

به گفته ميرزايي، نحوه برخورد صحيح با پسماندهاي روستايي و برخورد علمي و كاربردي با پساب ها و فاضلاب روستايي از ديگر موضوعاتي است كه در اين كتاب، بيان شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار