مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت: تاكنون 860 میلیارد ریال تسهیلات جبرانی به 17 هزار واحد مسكونی آسیب دیده از سیل آبان سال گذشته در این استان در بخش تعمیرات و معیشتی (خرید لوازم زندگی و تجاری) پرداخت شد.
کد خبر: ۲۱۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 20 April 2016

مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت: تاكنون 860 میلیارد ریال تسهیلات جبرانی به 17 هزار واحد مسكونی آسیب دیده از سیل آبان سال گذشته در این استان در بخش تعمیرات و معیشتی (خرید لوازم زندگی و تجاری) پرداخت شد.


به گزارش تابناک ایلام؛فاخر محمدیان اظهار كرد: پرداخت تسهیلات جبرانی به مالكان واحدهای مسكونی خسارت دیده (تعمیری و معیشتی) از طریق بانك های ملی، صادرات، ملت، سپه و تجارت انجام شده ولی از سهمیه در نظر گرفته شده برای بانك رفاه 50 درصد و بانك مسكن 100 درصد هنوز ابلاغ نشده است.
وی با اشاره به میزان سقف تسهیلات پرداختی برای واحدهای سیل زده افزود: در مجموع یك هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای این واحدها با بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری اختصاص یافته است.
محمدیان تاكید كرد: از این میزان، پرداخت 772 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات تعمیر واحد مسكونی در قالب 12 هزار و 880 فقره، 180 میلیارد ریال برای احداث 600 واحد شهری (هر واحد 300 میلیون ریال)، 60 میلیارد ریال برای احداث 300 واحد روستایی (هر واحد 200 میلیون ریال) و 480 میلیارد ریال نیز برای خرید لوزام خانگی و تجاری به 12 هزار واحد مصوب شده است.
مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام یادآور شد: سقف اعتبار واحدهای تعمیری 40، 60 و 80 میلیون ریال و واحدهای احداثی در سطح روستاها 200 میلیون و شهری 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به وضعیت پرداخت خسارت واحدهای احداثی گفت: با توجه به اینكه اكثر این واحدها فاقد سند مالكیت هستند لذا برای دریافت پروانه مسكن دچار مشكل شده اند البته پرونده این واحدها آماده معرفی به بانك است و هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شده و تلاش می شود مشكلات مربوط به این واحدها در شورای هماهنگی بحران استان مطرح و در خصوص آنها تعیین تكلیف شود.
محمدیان همچنین در خصوص میزان خسارت های ناشی از سیل اواخر هفته گذشته در برخی نقاط این استان از جمله شهرستان مرزی دهلران افزود: هنوز برآورد دقیقی از میزان این خسارت ها انجام نشده است.
به گزارش تابناک ایلام، بارندگی شدید و بی سابقه روزهای ششم و هفتم آبان پارسال باعث وقوع سیل شد و به 20 هزار واحد مسكونی، تجاری و مكان های عمومی، یك هزار دستگاه خودرو و تاسیسات زیربنایی و زیرساخت های شهری، راه ها و ابنیه شهرهای مختلف استان ایلام خسارت وارد كرد كه براساس اعلام مسئولان این حادثه بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار