مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری تهران در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- « در خصوص تهران بیشتر گردشگران سیاسی- اداری – تجاری ست وکمتر برای بخش تاریخی وارد تهران می شوند و یا بعد از ورود تصمیم دارند به یزد و اصفهان و سایر مکان ها و شهرهای تاریخی بروند و تهران فقط یک کانال ارتباطی ست.»
کد خبر: ۲۱۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 24 April 2016
رجبعلی خسروآبادی،در گفت و گویی با تابناک در خصوص روند ورود گردشگران خارجی به تهران گفت: ما در بحث اقامت گردشگران خارجی در تهران مشکل داریم. به عنوا مثال همین امروز به دلیل برگزاری نمایشگاه در تهران هیچ اتاق خالی درهتل های تهران برای اقامت مسافران خارجی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها هم البته کارکرد گردشگری دارد. اعتقاد ما این است که ایجاد برخی از تسهیلات مانند برگزاری خط پروازی مستقیم مانند ایرفرانس و یا ایرویز سبب ترغیب برای سفر می شود، همانطور که برخی کارکردها که می تواند مانع از سفر گردشگران شود. در واقع این امور سبب تسهیل در سفرمی شود. به طور طبیعی هر مانعی که سبب تسهیل درسفر شود، خود بخود ازدیاد مسافر و گردشگربه همراه دارد.

خسروآبادی در ادامه این گفت و گو بیان کرد: چنانچه بعد از بر جام ما هر نوع تسهیلاتی را در قالب ویزا،پرواز های مستقیم و یا اقامت برای گردشگران ایجاد کنیم، سبب افزایش ورود گردشگران می شود. به عنوان مثال، در حال حاضر با تغییر شرایط برای ورود گردشگران به تهران درخواست ساخت هتل بسیار افزایش یافته که در کنار این در خواست تبدیل ساختمان ها به هتل و یا هتل آپارتمان نیز افزایش یافته که ما سعی داریم که این افراد را تشویق و ترغیب می کنیم تا این سرمایه گذاری را داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر درخواست متفاوتی از دفاتر خدمات مسافرتی برای شرکت در نمایشگاه تهران داریم.باید همه دستگاه های برای این مهم از جمله وزارت خارجه در خصوص ویزا و یا وزارت راه برای مساله حمل و نقل می تواند تسهیل کننده ورود گردشگر باشد. ما نسبت به دوسال قبل 12درصد تور ورودی داشتیم که این میزان 3 برابر متوسط خاورمیانه است .

خسروآبادی افزود: بسیاری از افرادی که پشت درهای ایران بودند اکنون در حال ورود هستند. کشورهایی که شهروندان خود را برای ورود به ایران منع و یا توصیه  می کردند، اکنون این مانع روانی برداشته شده و توریست های خارجی که به این دلیل سفر نمی کردند در حال ورود هستند و بخش دیگری نیز بازاریابی های جدیدی ست که در حال انجام است. با باز شدن چنین فضایی بسیاری از شرکت ها برای سرمایه گذاری وارد ایران می شوند.

وی در پایان ادامه داد: در خصوص تهران بیشتر گردشگران سیاسی- اداری – تجاری ست وکمتر برای بخش تاریخی وارد تهران می شوند و یا بعد از ورود تصمیم دارند به یزد و اصفهان و سایر مکان ها و شهرهای تاریخی بروند و تهران فقط یک کانال ارتباطی ست.



منبع: تابناک
برچسب ها: توریسم ، تهران ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار