معاون دفتر مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش گفت: تقويت نهاد خانواده و نقش و جايگاه والدين مهمترين راهكار و ابزار مقابله با شيوع آسيب هاي اجتماعي است.
کد خبر: ۲۱۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 25 April 2016

معاون دفتر مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش گفت: تقويت نهاد خانواده و نقش و جايگاه والدين مهمترين راهكار و ابزار مقابله با شيوع آسيب هاي اجتماعي است.


به گزارش تابناک ایلام؛داود محمدمرادي روز دوشنبه در آيين اختتاميه پنجمين جشنواره نوجوان سالم استان ايلام اظهار كرد: هم اكنون بيش از 140 شبكه فارسي زبان ماهواره اي بر عليه كشورمان در حال فعاليت هستتند تا از طريق پخش برنامه هاي مخرب جوانان و نوجوانان ما را بي هويت كرده و از ارزش هاي اصيل و انقلابي دور كنند.

وي افزود: اين شبكه ها با پخش سريال هاي جذاب فرهنگ بي بند و باري را ترويج و روز به روز ارزش ها و بنيان هاي خانوادگي را كمرنگ مي كنند، ضمن اينكه با راه اندازي شبكه هاي مذهبي، سياسي و قوميتي سعي در ايجاد شبهات ديني، قومي و سياسي در ميان اذهان مردم دارند تا آنان را نسبت به نظام و انقلاب بدبين كنند.

معاون دفتر مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران تاكنون بيش از شش هزار شهيد در راه مبارزه با مواد مخدر تقديم كرده است ولي امروز شكل مصرف به استفاده از مواد مخدر صنعتي تغيير پيدا كرده كه با كمترين هزينه توليد و به راحتي در اختيار افراد قرار مي گيرد.

محمدمرادي تقويت روحيه خودمراقبتي در ميان نسل جوان و نوجوان را مهم ترين راهكار براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي دانست و گفت: بايد با معرفي اين آسيب ها از سوي والدين به فرزندان، آنها را در مقابل اين تهديدات مصون كنيم.

وي برگزاري جشنواره نوجوان سالم را از برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش به منظور آشنايي هر چه بيشتر دانش آموزان با آسيب هاي اجتماعي اعلام كرد و افزود: در طول پنج سال برگزاري اين جشنواره روز به روز شاهد افزايش كمي و كيفي آثار ارسالي به اين جشنواره هستيم.

مديركل آموزش و پرورش ايلام نيز در اين همايش گفت: همه بايد نسل جوان و نوجوان را براي اداره امور آينده كشور آماده كنيم.

علي بيرانوند ادامه داد: دنياي امروز عصر انفجار اطلاعات است و نسل جوان و نوجوان در معرض انواع و اقسام اطلاعات درست و غلط قرار دارند كه به راحتي در دسترس آنان قرار مي گيرد.

وي تاكيد كرد: نسل امروز نسلي پويا، شاداب، سرزنده و كنجكاو است و به هيچ وجه به معلومات كليشه اي در قالب كتاب و مدرسه قانع نيست و به اندوخته هاي اوليا و معلمان رضايت نمي دهد، پس بايد تلاش كنيم اطلاعات صحيح، آموزنده و كاربردي را در اختيار آنان قرار دهيم كه اين آموزش ها بايد در قالب هاي نو و با استفاده از فناوري هاي جديد صورت پذيرد.

مديركل آموزش و پرورش ايلام اضافه كرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبري هرچه در حوزه مقابله با آسيب هاي اجتماعي و مصونيت بخشي نسل جوان و نوجوان هزينه كنيم، نوعي سرمايه گذاري محسوب شده و در آينده آثار و نتايج مثبت آن را دريافت خواهيم كرد.

بيرانوند با اشاره به مراحل اجرايي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اظهار كرد: رويكرد اين وزارتخانه كاستن از حجم برنامه ها و كيفيت بخشي در اجراي امور است و در قالب بسته هاي آموزشي، معلومات علمي، تربيتي، روحي و جسمي در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.

وي گفت: رويكرد مديران آموزشي و تربيتي بايد به گونه اي باشد كه دانش آموزان به شكلي هدايت شوند كه خود بدون استفاده از فشار و ارعاب راه صحيح را انتخاب كنند.

وي يادآور شد: پارسال 420 اثر به دبيرخانه اين جشنواره در استان ارسال شد كه اين مقدار امسال با افزايش حدود 10 برابري به بيش از 500 اثر رسيده كه در بخش هاي نقاشي، انشاء، مقاله نويسي، عكاسي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار