معاون اقتصادي استانداري ايلام اظهار داشت: مجموعه برنامه هاي اقتصادي استان مدون شده و به جهت اطلاع عمومي بزودي در اختيار رسانه ها قرار مي گيرد.
کد خبر: ۲۱۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 25 April 2016

معاون اقتصادي استانداري ايلام اظهار داشت: مجموعه برنامه هاي اقتصادي استان مدون شده و به جهت اطلاع عمومي بزودي در اختيار رسانه ها قرار مي گيرد.


به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله عسكري روز دوشنبه در حاشيه ستاد تسهيل واحدهاي توليدي دهلران با محوريت اقتصاد مقاومتي اقدام وعمل گفت: در راستاي اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستانهاي مختلف برنامه داريم و در دهلران متناسب با ظرفيت هاي كشاورزي و نفت وگاز پروژه هاي خوبي در حال اجراست.
وي اظهار كرد:تلاش مي شود در سه محور از جمله واحدهاي فعال كه مي توان با مساعدت دولت افزايش ظرفيت داشت و واحدهايي كه تكنولوژي روز دارند و امكان توليد دارند وراكد هستند و واحدهاي با پيشرفت بالا كه با مساعدت دولت بهر برداري مي شوند واحدهاي توليدي شهرستان فعال تر شوند .
معاون اقتصادي استانداري ايلام افزود:در اين سه بخش واحدهاي بخش كشاورزي،صنعت وگردشگري استان دسته بندي شده اند و متناسب با هر دسته مجموعه بسته حمايتي دولت براي آنها تعريف شده است و از اين حمايت ها برخوردار مي شوند.
عسكري گفت:در موضوع تامين سرمايه در گردش و سرمايه ثابت ،دولت كمك مي كند تا بخشي از هزينه هاي نرخ سود تسهيلات جبران شود.
وي به ستاد اقتصاد مقاومتي استان و برش هاي استاني وكشوري در اين زمينه اشاره وافزود: برش هاي كشوري به هر استان ابلاغ شده و هر استان متناسب با برش كارها را پيگيري مي كند.
معاون استاندار ايلام ادامه داد:در كشور موضوع بخش كشاورزي گلخانه اي و توسعه باغات مهم است و قرار است امسال 4هزار و 700هكتار در كشور توسعه گلخانه باشد كه در استان نيز بخشي در حد توان استفاده و تسهيلات استفاده مي شود كه متقاضيان مي توانند وارد كار شوند.
وي با اشاره به اينكه در سنوات گذشته اتكا تنها بر سيستم بانكي بود افزود:امسال منابع بودجه اي به كمك منابع بانكي آمده اند و تلفيق شده و باعث كاهش نرخ سود شده است.
عسكري با اشاره به 60 واحد پروار بندي دهلران افزود: با تامين سرمايه در گردش اين واحدها احيا مي شوند و در پرورش ماهي نيز با تامين سرمايه هاي خورد واحد هاي شهرستان به مجموعه توليد بر مي گردند و در اين سه محور امكان افزايش توليد در شهرستان وجود دارد.
وي گفت:در حوزه نفت وگاز شهرستان اقدام هاي خوبي شده و واحد ان جي ال شهرستان با اعتبار 6/1 ميليارد دلار مصوب شده كه گشايش اعتبار نيز انجام شده است .
عسكري در خصوص پتروشمي دهلران نيز از مراجعه فاينانس هاي متعدد خبرداد و گفت:اين پروزه نيز سال جاري وارد فاز اجرايي مي شود و گذرگاه مرزي چيلات نيز تصويب نهايي و سال جاري عملياتي مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار