استاندار ایلام با بیان اینکه ما از سازمان ميراث فرهنگي گله‌مند هستيم چون به فكر اين استان نيستند و در زمينه تأمین اعتبارها و توسعه زیرساخت‌های استان هیچ‌گونه حمايتي نمی‌کنند.
کد خبر: ۲۲۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 28 April 2016

استاندار ایلام با بیان اینکه ما از سازمان ميراث فرهنگي گله‌مند هستيم چون به فكر اين استان نيستند و در زمينه تأمین اعتبارها و توسعه زیرساخت‌های استان هیچ‌گونه حمايتي نمی‌کنند.

مروارید گفت: چرا باید اعتبارات صندوق توسعه ملي تنها شامل استان‌های برخوردار كشور شود و استان‌های محرومي مانند ايلام امكان بهره‌مندی از تسهيلات اين صندوق را نداشته باشند.

به گزارش تابناک ایلام؛ «محمدرضا مروارید» در ديدار با «اسدالله درویش‌امیری» - معاون امور مجلس، حقوقي و استان‌های سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري خواستار حمايت سازمان ميراث فرهنگي از حوزه گردشگري براي ايجاد زیرساخت‌های گردشگري اين استان شد و اظهار کرد: ارتباط مناسبی که بین استان ایلام و استان‌های واسط و میسان کشور عراق هست، می‌تواند سبب جذب گردشگران عراقی شود.

وي با بيان اينكه يكي از مهم‌ترین نيازهاي اين استان در حوزه گردشگري ساخت هتل چهار يا پنج ستاره است، اظهار كرد: در ایام اربعین و نوروز بیش از 3 میلیون 500 هزار نفر زائر و گردشگر داخلي و خارجي وارد استان شدند درحالی‌که تنها يك درصد اين گردشگران از هتل و مسافرخانه بهره‌مند شدند.

استاندار ایلام ساخت هتل‌های زنجیره‌ای مجهز و کوچک در شهرستان‌ها را یکی از راه‌کارهای رفع این مشکل دانست و افزود: از این طریق می‌توان بخشی از مشکلات کمبود هتل در شهرستان‌ها را رفع کرد که در این زمینه از تجربه کشورهای موفقی مانند کانادا می‌توان بهره برد.

مروارید با بیان اینکه ما از سازمان ميراث فرهنگي گله‌مند هستيم زيرا به فكر اين استان نيستند و در زمينه تأمین اعتبارها و توسعه زیرساخت‌ها در اين استان هیچ‌گونه حمايتي نمی‌کنند، تأکید كرد: اعتبارات صندوق توسعه ملي نيز تنها شامل استان‌های برخوردار كشور است و استان‌های محرومي مانند ايلام امكان بهره‌مندی از تسهيلات اين صندوق را ندارد.

مرواريد خاطرنشان كرد: با چندين گروه داخلي و خارجي براي ساخت هتل چهار يا پنج ستاره در استان مذاكره شده اما از طرف سازمان ميراث فرهنگي هیچ‌گونه حمايتي نشده است.

وي تأکید كرد: علاوه بر اين بسياري از مناطق گردشگري منحصربه‌فرد اين استان فاقد هرگونه زيرساخت است و سازمان ميراث فرهنگي نيز برنامه‌ای در اين زمينه ندارد.

وي گفت: تعدادي از آثار تاريخي اين استان كه سابقه و پيشينه تاريخي و تمدني ما هستند نيز در معرض تخريب انساني و طبيعي قرار دارند و سازمان ميراث فرهنگي بايد براي حفاظت و حراست از آن‌ها برنامه‌ریزی كند.

استاندار ايلام تأکید كرد: توسعه گردشگري اين استان با این همه ظرفيت بايد از یک جایی آغاز شود زيرا گردشگران به دليل نبود امكانات زيرساختي مناسب به استان سفر نمی‌کنند و به همين دليل نيز اجراي طرح‌های زيرساختي براي سرمایه‌گذاران توجيه اقتصادي ندارد.

مرواريد افزود: به دليل اينكه بخش خصوصي در اين استان داراي توان لازم نيست بايد زیرساخت‌های حوزه گردشگري اين استان با كمك و حمايت سازمان ميراث فرهنگي و استفاده از اعتبارات و تسهيلات شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیمه‌دولتی توسعه يابد.
استاندار ايلام خواستار برداشتن ويزا براي تردد گردشگران عراقي دست‌کم براي ايام و مناسبت‌های خاص شد و خاطرنشان كرد: با توجه به وجود مرز بین‌المللی مهران حذف ويزا باعث توسعه و رونق گردشگري خارجي در اين استان می‌شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار