مراسم بزرگداشت شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری مانند سال های گذشته با حضور شخصیت‌های فرهنگی و ادبی، جمعی از مسئولان، شاعران، پژوهشگران و دوستداران عطار 25 فروردین ماه در نیشابور برگزار و آرامگاه این شاعر بزرگ گلباران می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 13 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، برنامه‌های روز ملی عطار نیشابوری امروز سه‌شنبه 25 فروردین 93 با مراسم «آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان عطار نیشابوری برگزار آغاز و سپس با برگزاری همایش علمی و پژوهشی روز عطار با حضور اندیشمندان و محققان علم و ادب و عرفان دنبال می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم «شب شعر عطار» ویژه بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری نیز روز دوشنبه 24 فروردین با حضور شاعران مطرح ملی، استان و شهرستان همچون عبدالجبار کاکائی، سهیل محمودی، محمدرضا عبدالملکیان، اسماعیل امینی، محمد سلمانی، هادی منوری، جواد گنجعلی و مجید نظافت برگزار می‌شود.

ضمن اینکه، اجرای گروه موسیقی «سروشان» به سرپرستی آرش کامور و خوانندگی وحید تاج در محل باغ مصفای از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به همین مناسبت است.

در خلال این همایش ضمن بررسی ابعاد محققانه این شاعر و عارف بزرگ ایران با حضور محققان کشور طی مراسم دیگری شهر نیشابور و شاهرود به خواهرخواندگی یکدیگر در خواهند آمد.

گلباران مقبره عطار نیشابوری و اجرای شب شعر نیز از دیگر برنامه‌های این همایش است ضمن اینکه برپایی کارگاه تخصصی نقاشی و خوشنویسی با حضور 30 نفر از اساتید نقاشی و خوشنویسی مشهد و نیشابور با موضوع عطار نیشابوری و با حضور اساتیدی همچون استادان «چلیپا» و «اخویان» و هنرمندان کشور در محل باغ مصفای عطار نیشابوری و نیز مراسم تجلیل از این دو استاد از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به همین مناسبت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار