رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به استانداری و فرمانداری تهران و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی هشدار می دهم كه اگر هر چه زودتر در خصوص تعطیلی معادن شن و ماسه منطقه 18 اقدام نكنند؛ به روش های دیگر متوسل خواهیم شد.
کد خبر: ۲۲۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 01 May 2016
مهدی چمران در دویست پنجاه و پنجمین جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران افزود: ظاهرا موضوع معادن شن و ماسه منطقه 18 پایتخت به فراموشی سپرده شده زیرا این معادن باید مدت ها قبل تعطیل می شدند.

وی اظهار كرد: فعالیت این معادن موجب بروز آلودگی هوا در تهران می شود و به طور قطع ادامه فعالیت معادن در ماههای آینده مشكلات جدی را برای شهروندان ایجاد خواهد كرد.

چمران افزود: در همین بارندگی های اخیر فاصله رودخانه كن با گودهای معادن شن و ماسه منطقه 18 به سه متر رسیده كه اگر به این امر رسیدگی نشود، خطر جاری شدن سیل به عنوان یك تهدید بسیار جدی خواهد شد.

وی تصریح كرد: از نظر شورای اسلامی شهر تهران آلایندگی معادن شن و ماسه منطقه 18 محرز است و دستور تعطیلی و توقف فعالیت این معادن نیز سال گذشته صادر شده است.

حدود 40 سال از فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران در محدوده ای به وسعت 400 هكتار می گذرد و این موضوع درحال حاضر به یكی از معضلات اصلی زیست محیطی پایتخت به ویژه در بحث آلودگی هوا تبدیل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار