گفت و گوی مدیرکل بنیاد مسکن تهران با تابناک:
تابناک تهران- چند روز پیش احمد اصغری مهرآبادی، معاو وزیرراه و شهرسازی از بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد. دهقانی مدیرکل بنیاد مسکن تهران نیز این مساله راتایید می کند اما بزرگترین مساله پیش رو برای بستن پرونده مسکن مهر زیرساخت ها از جمله فاضلاب سایت های می داند.
کد خبر: ۲۲۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 01 May 2016
نصرالله دهقانی به تابناک می گوید: مسکن مهر در بخش ساختمانی که در حوزه بنیاد مسکن است، مشکلی وجود ندارد اما در بخش زیرساخت ها و بیش ترهم مساله فاضلاب دچار مشکل است، یعنی در بخش های برق و آب و گاز مشکلی وجود ندارد. از نظر فیزیکی و ساختمانی مشکلی برای بستن پرونده مسکن مهرتا پایان سال 95 وجود ندارد. بزرگترین سایت مسکن مهر در تهران سایت صفادشت با حدود 12هزار واحد است که نگرانی ما در این سایت فقط فاضلاب است.

مدیرکل بنیاد مسکن تهران در ادامه این گفت و گو می افزاید: مسکن مهر به صورت مطلق نتوانسته مشکل مسکن تهران را حل کند اماپروژه شامل حال دهک های پایین جامعه شده و تا حدودی توانسته پاسخ نیاز این قشررا بدهد اما به طور قطعی نتواسته پاسخ همه را بدهد.

وی در خصوص وام خرید مسکن نیزمعتقد است: هرنوع تسهیلاتی در خصوص مسکن ممکن است بخشی و گروهی از مخاطبین را پوشش بدهد؟، در واقع این وام های خرید مسکن که در این چند سال در اختیار متقاضیان برای خرید خانه گذاشته شده نیز فقط می تواند بخشی از مردم را پوشش بدهد در واقع فقط برخی افراد توانایی پرداخت اقساط بالا را دارند اما برای قشر متوسط به پایین نتوانسته موفق باشد.

دهقانی همچنین در خصوص حساب 100 امام نیز گفت: برای این که حساب 100 امام که برای مسکن محرومین اختصاص داده شده بتواند پویایی خود را حفظ کند در سال های اخیر انجمن خیرین مسکن ساز را توسط بنیاد مسکن راه اندازی کردیم، در تهران نیز سه سال فعال است و به خوبی در حال پیشروی ست و ما در تلاشیم که از کمک های مردمی و هم بنیاد مسکن از محل سرمایه گذاری ها و درآمدی که از حساب 100 دریافت می کند کمک هایی به این بخش اختصاص دهیم، البته رقم قابل توجهی نیست اما امیدواریم که افزایش پیدا کند.

گفتین ست، مسکن مهر پروژه ای بلند مدت برای خانه دار شدن دهک های پایین بود که در دولت نهم کلید خورد. البته پیش از این امام خمینی(ره)با افتتاح حساب 100 که به حساب صد امام شناخته می شود برای حل مشکل مسکن اقشار محروم به این مهم بادرت ورزیدند اما به مرور این حساب پویایی خود را از دست داد.

منبع: تابناک
برچسب ها: مسکن ، مهر ، تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار