رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تکذیب اقدام برای قلع و قمع درختان افزود: با هرس کردن درختان به دنبال حفظ امنیت دانشجویان و اساتید دانشگاه بودیم و همچنین با این اقدام زمینه تقویت درختان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 02 May 2016
رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به تحصیل یک‌هزار و ۵۹۵ دانشجو در این دانشگاه گفت: بودجه امسال دانشگاه ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش  تسنیم، محمود نیلی  به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به پذیرش دانشجو از سال 85 در این دانشگاه اظهار داشت: در این دانشگاه 10 رشته در مقطع کارشناسی و 9 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد فعال است.

وی افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 595 دانشجو در دانشگاه صنعتی همدان مشغول به تحصیل هستند در سال‌های گذشته یک‌هزار و 389 نفر دانشجو نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به وجود 60 نفر عضو هیئت علمی در این دانشگاه بیان کرد: این اعضا شامل در حال کار، بورسیه‌ها و جایابی شده‌ها هستند که هر یک دارای 4 دانشجوی ارشد هستند.

وی تعداد کل پرسنل دانشگاه صنعتی همدان را 118 نفر اعلام کرد و گفت: دانشگاه صنعتی از پایان‌نامه‌های دانشجویی که در ارتباط با مسائل و مشکلات صنعتی و تولیدی استان انجام شود، حمایت می‌کند.

رشد 37 درصدی بودجه دانشگاه

نیلی با اشاره به رشد 37 درصدی بودجه دانشگاه در امسال عنوان کرد: سال گذشته بودجه دانشگاه صنعتی همدان، بیش از 7 میلیارد تومان بود که این رقم امسال به 9 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: طبق استاندارد وزارت علوم باید بین 10 تا 15 درصد بودجه دانشگاه صرف هزینه‌ طرح‌های پژوهشی شود در این راستا سال گذشته حدود 10 درصد بودجه به حوزه پژوهش اختصاص یافت و در سال 96 میزان اعتبارات حوزه پژوهشی از بودجه 15 درصد می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان از تدوین و تصویب سند راهبردی و برنامه عملیاتی یکساله دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: امسال طرح واکاوی اوسعه صنعت استان و شناسایی چالش‌های صنعتی و ارائه راهکارها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به رتبه دانشگاه صنعتی همدان در کشور، بیان کرد: سال گذشته دانشگاه صنعتی همدان به دلیل درصد پایین بودجه پژوهشی و دیگر شاخص‌ها رتبه مطلوب و قابل‌قبولی نداشت اما امسال از بین 21 دانشگاه در سراسر کشور رتبه دانشگاه همدان به 13 رسید.

نیلی با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه صنعتی همدان در دستور کار است، عنوان کرد: داشتن سوئیت‌های آماده یکی از حداقل امکانات مور نیاز صدور مجوز توسط وزارت علوم برای جذب دانشجویان خارجی است که به دلیل توان مالی کم دانشگاه از خیران دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 15 تفاهم‎نامه همکاری با سازمان‌ها منعقد شد و 6 آزمایشگاه در حوزه‌های رباتیک، معدن، علوم پایه و برق راه‌اندازی شد.

رشد 5 برابر مقالات و 2 برابری چاپ مقالات اساتید

رئیس دانشگاه صنعتی همدان از صدور مجوز تأسیس مرکز شکوفایی توسط پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: با گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان توسط اساتید و دانشجویان نخبه به زودی مرکز رشد دانشگاه صنعتی همدان نیز فعال می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه صنعتی همدان، تعداد مقالات چاپ شده به 2 برابر و تعداد ارجاعات به مقالات اساتید به 5 برابر افزایش یافته است.

نیلی با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی همدان در حوزه فرهنگی، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی همدان دارای 5 کانون فرهنگی، 7 کانون علمی و تشکل اسلامی شامل یک کانون بسیج و یک انجمن اسلامی تحول‌خواه و 11 نشریه دانشجویی است.

تکذیب قلع و قمع درختان دانشگاه صنعتی همدان

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس شورای شهر همدان در زمینه قلع و قمع درختان دانشگاه صنعتی گفت: این درختان با پارکینگ و محل عبور و مرور دانشجویان مشرف است و چندین بار شاهد شکسته شدن شاخه‌های بلند درختان و خطر افتادن بر روی اتومبیل و دانشجویان بودیم که در این راستا اقدام به هرس درختان کردیم.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تکذیب اقدام برای قلع و قمع درختان افزود: با هرس کردن درختان به دنبال حفظ امنیت دانشجویان و اساتید دانشگاه بودیم و همچنین با این اقدام زمینه تقویت درختان فراهم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار