رئیس انجمن موسیقی هرمزگان از راه‌اندازی و آغاز تمرینات ارکستر سمفونیک شهر بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 02 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش با اشاره به راه‌اندازی و آغاز تمرینات ارکستر سمفونیک شهر بندرعباس به عنوان چهارمین شهر ایران برای ایجاد ارکستری بومی با بهره‌گیری از سازهای محلی به‌ عنوان یکی از رخدادهای بزرگ فرهنگی هرمزگان اظهار کرد: اجرای رسمی این ارکستر در 16 اردیبهشت‌ماه در تالار آوینی شهر بندرعباس انجام خواهد شد.

وی افزود: این ارکستر به همت جمعی از هنرمندان توانمند استان هرمزگان و نوازندگان مهمانی از دیگر استان‌های کشور با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، آموزشگاه موسیقی نگارستان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و انجمن موسیقی استان شکل گرفته است.

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان خاطرنشان کرد: تعلق این ارکستر به شهر بندرعباس ظرفیت مناسب فرهنگی به شمار می‌رود که می‌توان اجرای آثار فاخر آن را در دیگر شهرهای کشور نیز پیگیری و اجرا کرد.

جهانبخش اضافه کرد: ارکستر سمفونیک شهر بندرعباس چهارمین ارکستر سمفونیک کشور پس از تهران، تبریز و رشت است که با مجموعه‌ای از سازه‌های بادی، زهی و کوبه‌ای تشکیل شده و رهبری این ارکستر نیز به عهده استاد ایزدی است.

وی گفت: اجرای آثار برگزیده جهان و ایران و همین طور اجرای چند اثر فاخر محلی از جمله برنامه‌های این ارکستر بوده که تلاش زیادی را از سوی اعضا و هماهنگ‌کنندگان آن شاهدیم.

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان ابراز امیدواری کرد؛ با انسجام ویژه‌ای که میان اعضای این ارکستر وجود دارد و انگیزه مطلوبی که در این زمینه شکل گرفته است شاهد اجرای موفق این ارکستر در دیگر استان‌ها و شهرهای مختلف کشور و حتی اجرای آن در خارج از کشور باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار