کد خبر: ۲۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 13 April 2015
 نشست هیئت رسانه ای جمهوری آذربایجان با اتاق بازرگانی و کارگروه رسانه ای مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین هاشیمی نسب مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران صبح دوشنبه در این نشست گفت: مازندران از نظر رسانه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است و برای استفاده از ظرفیت رسانه های مازندران کارگروه ویژه ای را تشکیل داده است.

وی اظهار داشت: کارگروه رسانه ای بخش خصوصی برای نخستین بار در کشور در استان مازندران شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: استفاده مفید از ظرفیت رسانه هدف مهم تشکیل کارگروه رسانه هاست و بهمین خاطر اعضای پارلمان بخش خصوصی از مدیران توانمند رسانه های استان مازندران هستند و اتاق بازرگانی از این مشاوران استفاده مفید برای انجام طرح های راهگشا بهره برده است.

دبیر کارگروه رسانه اتاق بازرگانی مازندران، از مازندران به عنوان استانی بهشتی یاد کرد و گفت: پتانسیل ها و ظرفیتهای فروانی در بخش گردشگری، گردشگری سلامت، کشاورزی در مازندران وجود دارد که در دنیا بی نظیر است.

عباسعلی کوشکی عنوان کرد: امیدوار این سفر سبب شود تا تعامل رسانه ای بین مازندران و جمهوری آذربجان بیشتر شود و فعالان رسانه دو کشور سفرهای مطبوعاتی داشته باشند.

وی گفت: اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی مبدع تشکیل کارگروه رسانه شده تا برای توسعه اقتصاد استان بهره گیری کند.

فردین غلامپور عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست، گفت: با توجه به سوابق و مشترکان زبانی، تاریخی و فرهنگی ما انتظار می رود که سطح تجارت و روابط مالی دو کشور بیشتر افزایش یابد.

وی از رسانه ها به عنوان سربازان پیشرو این ارتباط یاد کرد و گفت: امیدواریم گزارش جامعی از توانمندیهای مازندران در حوزه های مختلف در رسانه های آذربایجان منتشر شود و بتوانیم یک ارتباط تبلیغاتی با همکارانتان در مازندران نیز داشته باشیم.

قنبری معاون دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مازندران گفت: به دلیل اشتراکات فرهنگی، تاریخی که با ما دارد جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ما دارد و امیدواریم همکاریهای بین مازندران و آذربایجان اثرگذار خواهد بود.

ابراهیم بیناتوف از فعالان رسانه ای جمهوری آذربایجان گفت: در مدت کمی که در استان حضور داشتیم با پتانسیل های مختلف استان مازندران آشنا شویم.

وی با بیان اینکه کم بودن مراودات تجاری مازندران و جمهوری آذربایجان را ناراحت کننده دانست و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی مازندران در این کشور شد.

وی گفت: برگزاری نشست بین بازرگانان و تجار مازندران و آذربایجان شد و خواهرندگی بین یکی از شهرهای دو مازندران و این کشور مورد توجه قرار گیرد.

این فعال رسانه ای آذربایجان، خواستار توسعه مناساب رسانه ای بین آذربایجان و مازندران شد و گفت: مذاکراتی که در این نشست ها انجام می شود امیدواریم سبب توسعه مناسبت شود.

علیرضا نوری کجوریان سرپرست خبرگزاری مهر در مازندران نیز با اشاره به پیشینه نشریات محلی مازندران از ۱۳۰۰ تاکنون یادآور شد: بیش از ۱۲۰ رسانه اعم روزنامه، هفته نامه، سایت محلی و ماهنامه در مازندران فعالیت دارند و به ازای هر هزار نفر جمعیت یک رسانه در مازندران ثبت شده است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در شکل گیری افکار، جامعه سازی پیشنهاد برگزاری نمایشگاه، تورهای مشترک مطبوعاتی و جشنوارهای مطبوعاتی بین مازندران و جمهوری آذربایجان داد.

به گفته نوری کجوریان، امیدواریم با انعکاس درست، منطقی و واقع بینانه از ظرفیت های مازندران در رسانه های جمهوری آذربایجان شاهد توسعه مناسبات دو منطقه باشیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار