مدیر درمان تامین اجتماعی کشور در اهواز:
مدیر درمان تامین اجتماعی کشور گفت: یکی از مهمترین چالش های ما ناپابدرای منابع مالی نظام سلامت است
کد خبر: ۲۲۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 03 May 2016

محمد علی همتی در آیین معارفه مدیران قدیم و جدید درمان تامین اجتماعی خوزستان در سالن جلسات هتل پارس اهواز اظهار کرد: باید برای پایداری نظام سلامت منابع جدیدی خلق شود چون طرح تحول نظام سلامت بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: یکی از مهمترین چالش های ما ناپایداری منابع مالی نظام سلامت است که قبل از اجرای طرح تحول ماهیانه ۳ هزرا و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت می کردیم که بعد از اجرای آن ماهانه ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت می شود.

معاون درمان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: در شرایطی هستیم که باید بحث پایداری منابع مالی نظام سلامت را به روش های مختلف دنبال کنیم و هزینه ها را کاهش دهیم.

همتی  ادامه داد: منایع فابل توجهی در زمینه مستمری داریم و پرداخت مستمری به مستمری بگیران تامین اجتماعی حتی یک روز به تاخیر نیفتاد.

وی  با بیان اینکه بودجه درمان در سال جاری ۱۹۰ هزار میلیاردریال است و این رفم نسبت به سال گذشته ۲۶درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: بودجه سال جاری تامین اجتماعی ۷۲۰ هزار میلیارد ریال است که یک چهارم بودجه کل کشور است.

معاون درمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه برنامه ما توجه ویژه به مراکز درمانی مناطق محروم و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی است، بیان کرد: در حوزه درمان بر گسترش مراکز درمانی دد مناطق محروم است و تجهیز بیمارستان امیر کبیر مراحل نهایی خود را طی می کند که به زودی افتتاح می شود.

همتی با بیان اینکه در طرح جامع بیمارستان های تأمین اجتماعی در همه وجوه بازنگری اساسی می شوند و حداقل ۳ ستاره می گیرند، گفت: ۶۰ درصد مطالبات بیمارستان های دانشگاهی را تا مهرماه ۹۴ براساس اسناد پرداخت کردیم و آمده پرداخت باقی مطالبات براساس اسناد هستیم.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته تمام نیازهای کشور را به آمبولانس رفع کردیم،یادآور شد: باید برای پایداری نظام سلامت منابع جدیدی خلق شود چون طرح تحول نظام سلامت بزرگترین طرح اجتماعی ئولت تدبیر و امید است.

معاون درمان تأمین اجتماعی کشور گفت: امسال جز معدود سازمان هایی بودیم که با بودجه مصوبی که در پایان سال در شورای عالی مصوب شده بود از روز اول با بودجه مصوب کار را شروع کردیم و این در شرایطی است که بودجه کل کشور هنوز مصوب نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار