معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار قشم گفت: افزايش قيمت مرغ گرم در نوروز امسال مشكلاتي به همراه داشت كه بايد براي جلوگيري از تكرار اينچنين مواردي، بازار عرضه اين محصول ها در شهرستان كنترل شود.
کد خبر: ۲۲۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 03 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رضا جاويدنيا در نشست اعضاي ستاد تنظيم بازار اين شهرستان، با ابراز نارضايتي از افزايش قيمت مرغ در ابتداي سال جاري، افزود: اين افزايش در شرايطي رخ داد كه قيمت هيچ يك از نهاده هاي دام و طيور افزايش نيافته بود.

وي با تاكيد بر ضرورت احداث كشتارگاه مرغ در قشم، افزود: ورود مرغ از بندرعباس و استان هاي همجوار، باعث افزايش قيمت اين محصولات در فصل هايي از سال و تنش ناگهاني قيمت در اين شهرستان مي شود.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار قشم افزايش يا كاهش 10 درصدي قيمت مرغ را طبيعي دانست و اضافه كرد: اگر اين افزايش به صورت ناگهاني باشد، مصرف كنندگان با مشكل مواجه مي شوند.

وي همچنين از روند قيمت گذاري ميوه و تره بار در اين شهرستان انتقاد كرد و افزود: در اين حوزه نياز به يك كار كارشناسي دقيق هستيم تا در نهايت شاهد كاهش قيمت محصولات كشاورزي در قشم باشيم.

جاويدنيا ادامه داد: نبود ميدان ميوه و تره بار و سردخانه در قشم، نگهداري اين محصولات را با مشكل مواجه كرده است و بايد در اين زمينه اقدامات لازم انجام شود.

وي واردات عمده، عرضه مستقيم و ايجاد مراكز فروش براي محصولات مختلف از جمله فراورده هاي طيور و كشاورزي را از جمله راهكارهاي خروج از بحران در زمان پيك مصرف برشمرد.

شهرستان قشم با حدود يكهزار و 725 كيلومتر مربع وسعت، حدود 120 هزار نفر جمعيت دارد و در فاصله 20 كيلومتري بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار