استاندار خوزستان بر لزوم تعيين دقيق خسارات سيل اخير در استان بر اساس كار كارشناسي شده تاكيد كرد.
کد خبر: ۲۲۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 04 May 2016
عبدالحسن مقتدایی در جلسه کارگروه آب، خاک و کشاورزی استان که امروز، 14 اردیبهشت ماه در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کارها را باید به صورت کارشناسی‌شده پیش برد، اظهار کرد: گزارشات خسارات سیل اخیر باید همراه با پیوست کارشناسی باشد و تطبیق اعداد و ارقام میزان خسارت، ما را در پیگیری‌ها تقویت می‌کند.

وی افزود: اینگونه نباشد که در بخش آب یک نظر در خصوص خسارت وجود داشته باشد و در بخش کشاورزی نظر دیگری.

مقتدايي با بیان اینکه پشتوانه هر مجموعه‌ای کار کارشناسی است، تصریح کرد: باید دستگاه‌های مرتبط با خسارات سيل، به کارهای کارشناسی در خصوص میزان خسارت بپردازند تا دستگاه‌های کلان و در سطح ملی نیز در این خصوص ورود پیدا کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی از امتیازهای استان این است که درصد نفوذ بیمه 70 درصد است در حالی که در سایر استان‌هاي کشور اين رقم 38 درصد است.

مقتدایی عنوان کرد: باید در موضوعات مختلف به یک جمع‌بندی برسیم و نظرات منطبق بر هم باشد تا خروجی آمارها یکی باشد و از این طریق به واقعیت‌ها دست پیدا کرد و غربالگری شود.

وی گفت: با توجه به تنوع کشاورزی موجود، شرایط اقلیمی و فرصت‌های موجود، شرایط هر استانی با استان دیگر متفاوت است.؛ بنابراین نمی‌توان با وجود پتانسیل‌های آبی و کشاورزی موجود در استان، استانمان را با یک استان ديگر یکسان دانست و از این جهت تشکیل کارگروه آب، خاک و کشاورزی برای هماهنگی دستگاه‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

مقتدایی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و با توجه به شرایط آبی باید نوع کشت در استان از قبل تعیین و در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع آب و کشاورزی در استان تشکیل این کارگروه اهميت پیدا می‌کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار