خطیب نماز جمعه اهواز:
آیت الله حسن زاده عنوان کرد: عزت و شرافتمندی امروز ما مرهون شهدا و جانبازان عزیز است و ما نیز در برابر آرمانهایی که برای آن جانباز شدند، همه مسئولیت داریم.
کد خبر: ۲۲۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 06 May 2016

به گزارش تابناک خوزستان ؛ آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت روز پاسدار عنوان کرد: امام خمینی (ره) در این زمینه دو جمله بسیار معروف "اگر سپاه نبود، کشور نبود" و "ای کاش من یک پاسدار بودم".

وی افزود: در مقاطع مختلف به ویژه در جنگ تحمیلی هشت ساله و بعد از آن در عرصه سازندگی سپاه حضور داشته است.

آیت الله حسن زاده خاطرنشان کرد: امروز سپاه پاسداران و پاسداران قهرمان ما مانع بسیار بزرگی سر راه استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ یعنی آمریکا هستند، آنچه دشمنی آمریکای خبیث با سپاه است، به دلیل نقش برجسته ای است که امروز در سطح منطقه دارند که این دشمنی ها باعث افتخار کشور، سپاه و پاسداران عزیز ماست.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: ماموریت پاسداران عزیز در سپاه، حفظ انقلاب است نه اینکه وارد مسائل سیاسی نشوند، بلکه آنچه امام نهی کردند، ورود به مسائل جناحی است.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز جانباز گفت: جانبازان عزیز در تمامی اقشار سلامتی خود را برای باقی ماندن، عزت و شرف ما تقدیم کردند.

وی افزود: آنچه که ما امروز از عزت و شرافتمندی داریم، مرهون شهدا و جانبازان عزیز است و ما نیز در برابر آرمانهایی که برای آن جانباز شدند، همه مسئولیت داریم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به روز لغو قانون کاپیتولاسیون توسط امام خمینی (ره) عنوان کرد: این قانون ننگی بود که در سال ۱۳۴۳ توسط مجلس ملی آن زمان تصویب شد و امام نیز در این زمینه اعتراض بی سابقه ای را انجام داد و فرمود: "ولله مرتکب کبیره است کسی که فریاد نزند" که منجر به تبعید ایشان شد.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگانی که از سوی مردم به مجلس راه پیدا کردند، باید منش، مواضع و قانونی گذاری شان در راستای سخن امام که فرمود: "عصاره فضائل این ملت" باشد.

وی افزود: ۱۸ نماینده ای که از استان خوزستان به مجلس خواهند رفت، باید همدلی برای تامین مصالح استان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی که در بخش عمده ای از آن در استان خوزستان است داشته باشند.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه نمایندگان خوزستان در مجلس باید با همدلی و صمیمیت در جهت تامین مصالح مردم استان قدم بردارند عنوان کرد: راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده، پیگیری طرح بزرگ ۵۵۰ هزار هکتاری، گرفتن سهم به حق خوزستان از درآمدهای نفتی، حفظ منابع آبی استان و ایجاد اشتغال به دور از آمارسازی نیاز به تعامل و صمیمت میان نمایندگان و مسئولین دارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار