معاون درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: سال گذشته یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۹۲۶ مورد آزمایش در مراکز درمانی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در خوزستان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ 21 April 2024

تابناک خوزستان: هدایت‌الله عبدی‌زاده ضمن تبریک سالروز تولد حکیم سید محمداسماعیل جرجانی و روز آزمایشگاه به تلاشگران و فرهیختگان علوم آزمایشگاهی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۷۶ هزار نفر به آزمایشگاه‌های مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان خوزستان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۱۴ هزار و ۲۵۰ بیمار به صورت سرپایی مراجعه و بیش از یک میلیون و ۸۹۵ هزار آزمایش برای آنها انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین برای ۱۶۱ هزار و ۷۹۹ بیمار بستری در مراکز تامین اجتماعی، ۷۶۹ هزار و ۶۵۳ مورد آزمایش انجام شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به راه اندازی بخش هورمون‌شناسی درمانگاه امام علی(ع) شوش اشاره کرد و گفت: یک دستگاه تمام اتوماتیک هورمون‌شناسی برای بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز و یک دستگاه دیگر برای پلی‌کلینیک چهار خرداد دزفول خریداری شده است.

عبدی زاده تصریح کرد: برای بیمارستان‌های ۱۷ شهریور آبادان و امیرالمومنین(ع) اهواز نیز ۲ دستگاه الکترولیت آنالایزر خریداری و مجوز خرید دستگاه کشت باکتری اتوماتیک برای اولین بار در کشور برای استفاده در آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز اخذ شد.

وی به برگزاری سه دوره آموزشی استانداردسازی نتایج آنالیز ادرار، تفسیر نتایج تست‌های تیروئیدی و کنترل کیفیت آنتی‌بیوگرام توسط کارشناسان متخصص آزمایشگاهی استان بصورت ویدیو کنفرانس برای کارکنان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعان سرپایی به مراکز تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ پنج میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۳۹ نفر بوده که از این تعداد پنج میلیون و ۷۰ هزار و ۹۴۴ نفر توسط پزشکان عمومی، ۶۹۰ هزار و ۸۲۷ نفر توسط پزشکان متخصص و ۱۶۰ هزار و ۱۶۸ نفر خدمات دندانپزشکی گرفتند.

عبدی‌زاده خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۷۰۳ زایمان در بیمارستان‌های زیر پوشش تامین اجتماعی استان انجام شده که چهار هزار و ۹۷ زایمان طبیعی و سه هزار و ۷۰۶ زایمان سزارین بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به بستری ۴۵ هزار و ۱۸ نفر و ۱۸ هزار و ۴۲۸ نفر جراحی بستری در این مراکز طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال تخت در بیمارستان آبادان ۸۰ درصد، امیرالمومنین ۷۶ و در بیمارستان ماهشهر ۸۵ درصد و بهبهان ۸۸ درصد است.

دو سوم جمعیت استان خوزستان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار