معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از صدور رأی یکی از شعب دادگاه انقلاب استان مبنی بر گذراندن «طرح آینه» توسط مجرم به جای تحمل حبس خبر داد و گفت: این طرح سعی در بازگشت انسان‌ها به فطرت الهی و خویشتن واقعی خود را دارد.
کد خبر: ۲۲۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 08 May 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدعلی اصغر رفاهی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد  از صدور رأی یکی از شعب دادگاه انقلاب استان یزد مبنی بر گذراندن طرح آینه توسط مجرم به جای تحمل حبس خبر داد.
وی ادامه داد:  صدور این رأی در راستای سیاست حبس زدایی دستگاه قضایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس می‌باشد و طرح آینه نیز یک دوره آموزشی کوتاه مدت است و سعی در بازگشت انسان‌ها به فطرت الهی و خویشتن واقعی خود را دارد.
رفاهی علت نامگذاری این طرح به طرح آینه به این علت است که آ یعنی آگاهی از خویشتن، ی یعنی یادگیری، ن یعنی نوزایی و تغییر کردن و ه یعنی همت بلند می‌باشد که سعی می‌شود با هدایت فطری انسان‌ها، آنان را به مسیر زندگی سالم و موفق سوق داد.
این مقام قضایی با اشاره به آراء صادره یکی از قضات استان در دو مورد از پرونده‌های حوزه قضایی خویش گفت: مجازات شلاق و حبس مجرم به استناد مواد ۴۶ و ۴۹ قانون مجازات اسلامی به مدت دو سال تعلیق شده مشروط به اینکه در مدت دو سال مرتکب دوباره جرم و یا جرائم موضوع ماده ۵۴ همان قانون نشود.
رفاهی تصریح کرد: ظرف حداکثر یک ماه پس از اجرای حکم در یکی از دوره‌های آموزشی «طرح آینه» که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان تشکیل می‌شود، شرکت نموده و گواهی گذراندن موفقیت آمیز را به دادگاه ارائه نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار