نهاوند به واسطه قدمت و پیشینه تاریخی که دارد انتظارات زیادی از مسئولان استان و به‌ويژه صداوسیما دارد؛ اما سیاسی‌کاری و حاکم بودن فرهنگ رابطه به جای ضابطه موجب می‌شود به توسعه و نتیجه مطلوبی که مدنظر است، نرسیم
کد خبر: ۲۲۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 09 May 2016
نخستين نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند در حالی با گذشت 2 ماه از سالجاری برگزار شد که امام‌جمعه نهاوند به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیش از این در جلسات پاياني سال گذشته، با اعتراض به اینکه این نشست خروجی‌های مطلوبی ندارد و به مصوبات توجهی نمی‌شود، در این شورا حضور نمی‌يافت.

اما در نخستين نشست شورای فرهنگ عمومی که هفته جاری با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز استان برگزار شد؛ امام‌جمعه نهاوند و رئيس اين شوراي فرهنگي تنها به دنبال ارائه راهکار از طرف صداوسیما در این جلسه حضور یافته بود.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نيا در این نشست با بیان اینکه فرهنگ رابطه بیشتر از ضابطه در صداوسیمای مرکز استان و حتی ادارات کل حاکم است، گفت: نهاوند به واسطه قدمت و پیشینه تاریخی که دارد انتظارات زیادی از مسئولان استان و به‌ويژه صداوسیما دارد؛ اما سیاسی‌کاری و حاکم بودن فرهنگ رابطه به جای ضابطه موجب می‌شود به توسعه و نتیجه مطلوبی که مدنظر است، نرسیم

به گفته وي، در همه عرصه‌ها شهروندان نهاوند گله‌مندند كه سهم نهاوند از صداوسیمای استان کم است و به چه نحوی بايد مشکلات و مسائل نهاوند را به گوش مسئولان ارشد استان رساند؟
امام‌جمعه نهاوند با انتقاد از اینکه در نهاوند هر ساله چندین فرماندار و شهردار عزل‌ونصب می‌شوند و شورای شهر نیز درگیر حاشیه و مسائل شخصی هستند، بيان كرد: با چنین شرایطی نمی‌توان انتظار توسعه از نهاوند داشت و همین فضا موجب شده است که مسئولان درصدد رفع مشکلاتی مثل ساماندهی گردنه برزول، سه‌راهی شعبان و کفراش و... نباشند.

مغیثی‌نيا علت حضور نیافتنش را در نشست‌های گذشته شورای فرهنگ عمومی هم عملی نشدن مصوبات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هم به دنبال ارائه راهکار از طرف صداوسیما در این جلسه حضور یافته‌ام.

وی با انتقاد از سیاسی‌کاری در شهرستان و برداشت‌های سیاسی از برخی اقدامات هم بيان كرد: اگر بنا باشد اولویت کارها، سیاسی‌کاری باشد و حتی فرهنگ حاکم بر صداوسیمای استان هم سیاسی و رابطه‌مند باشد؛ چنین جلساتی تشکیل نشود، بهتر است.

 اختصاص سهم بيشتر صداوسيما به نهاوند در سال 95

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان همدان هم در ادامه اين نشست با بیان اینکه سعی شده در صداوسیما بیشتر به مسائل فرهنگی توجه شود، گفت: ما بیشتر سعی کردیم سیر فرهنگی داشته باشیم و سهم شهرستان‌ها به طور یکسان رعایت شود؛ ضمن اینکه در سال 95 هم در نظر داریم با توجه به قدمت نهاوند و داشتن جاذبه‌های بکر این شهرستان سهم بیشتری به این شهرستان اختصاص داده شود.

حسين میسر در ادامه از تولید جُنگ‌های آخر هفته برای نهاوند خبر داد و افزود: در این مسیر به تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیازمندیم..

به گفته وي، مسئولان شهرستان و در رأس آن فرماندار شهرستان یک تقویم فرهنگی- کاری از شهرستان و نخبگان علمی، هنری و ... را در شهرستان ارائه دهند تا پس از مطالعه و برنامه‌ریزی جدول اجرایی برنامه‌های این شهرستان را ببندیم.

مدیرکل صداوسیما همدان از پوشش 76 درصدی جمعیت نهاوند از شبکه‌های دیجیتالی کشور خبر داد و گفت: اگر برخی روستاها به علت وضعیت توپوگرافی از این مهم برخوردار نیستند باید در سالجاری با کمک اعتبارات صداوسیما و نهاوند به صورت نقطه به نقطه برطرف شود.

وی در پایان از تولید برنامه توسعه و پخش آن از یکشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: این برنامه چالشی با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار