مدیریت مصرف و انتقال آب از حوضچه‌های تبخیری به عنوان علاج بخشی سد گتوند به تصویب نهایی رسید اما همچنان پس از گذر زمان نسبتا طولانی این علاج بخشی زیر ذره بین مطالعه باقی مانده است.
کد خبر: ۲۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 09 May 2016
سید محمدرضا رضازاده مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص دو طرح تصویب شده در زمینه‌ علاج‌بخشی سد گتوند با عناوین مدیریت مصرف و انتقال آب به حوضچه‌های تبخیری اظهار کرد: مدیریت مصرف راهکار همیشگی این سد بوده است اما در بخش انتقال آب، مطالعات مراحل خود را طی می‌کند.

وی در مورد زمان اجرایی شدن نتایج مطالعات افزود: امیدواریم امسال مطالعات این سد به انجام برسد و بتوانیم کار اجرایی آن را آغاز کنیم.

رضا زاده با اشاره به آخرین مراحل علاج‌بخشی سد گتوند تصریح کرد: در حال حاضر سد گتوند وضعیت خوبی دارد و در سیلاب اخیر در استان خوزستان سد گتوند نقش موثری در کاهش جریان آب از سمت شاخه کارون تا آبی که از سمت دز سرریز شده بود، داشته است.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، اگر سد گتوند وجود نداشت آب شاخه دز و کارون روی هم انباشته می‌شد و به طور قطع خسارات بیشتری به آن محل وارد می‌شد.
 
وی عنوان کرد: اگر در شاخه دز نیز مشابه شاخه کارون مخازنی داشتیم، قطعا می‌توانستیم بیش از این اعمال مدیریت کنیم و میزان خسارت‌ها کاهش چشم‌گیری می‌یافت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار