رئیس شورای شهر قرچک گفت: شهرستان قرچک با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از لحاظ سرانه بهداشتی بسیار فقیر است و پروژه ساخت بیمارستان قرچک که در سال۸۸ آغاز شده با مشکلات متعدد هم اکنون متوقف است.
کد خبر: ۲۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 14 April 2015
به گزارش  تسنیم  جلسه‌ای مشترک میان اعضای شورای شهر قرچک و مسئولان ارشد شهرستان برگزار شد و مهم‌ترین مسائل و مشکلات شهرستان قرچک در سال 94 مطرح و جهت راهکارهای طرفین جهت پیگیری و رفع این مسائل بیان شد.

در این جلسه که جمعی از اصحاب رسانه جنوب شرق استان تهران نیز حاضر بودند، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه قرچک، علی صادقی فرماندار قرچک و سید حسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا و حجت‌الله موسوی شهردار قرچک به همراه کلیه اعضای شورای شهر قرچک حضور داشتند.

محسن کهزادی رئیس شورای شهر قرچک در ابتدای این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: هم اکنون همدلی بسیار مناسبی میان همه مسئولان شهرستان قرچک برای رفع مشکلات و توسعه شهرستان وجود دارد و در سال 94 که رهبر انقلاب آن را به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند این اتحاد بیشتر می‌شود.

وی افزود: شهرستان نوپای قرچک مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و راه ارتباطی دارد واعضای شورای شهر قرچک تاکنون دلسوزانه در مسائل مختلف که حتی در حوزه فعالیت آن‌ها نیز نبوده در کنار دولت قرار گرفته و سهم ارزشمندی در این موضوعات داشتند.

رئیس شورای شهر قرچک با اشاره به مهم‌ترین مشکلات شهرستان قرچک گفت: شهرستان قرچک با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر از لحاظ سرانه بهداشتی بسیار فقیر است و پروژه ساخت بیمارستان قرچک که در سال88 آغاز شده با مشکلات متعدد هم اکنون متوقف است.
کهزادی تصریح کرد: مردم شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران سال‌ها است که در انتظار ورود مترو هستند و شورای شهر قرچک با وجود مشکلات مالی نسبت به تملک و واگذاری زمین برای احداث ایستگاه اقدام و زمین را در اختیار مسئولان قرار داده است.

وی گفت: متاسفانه مسائل متروی قرچک در حال تبدیل به یک مقوله سیاسی است و باید متولیان امر در این باره اقدامات لازم را انجام دهند تا انتظار مردم قرچک، ورامین و پیشوا از مسئولان محقق شود.

رئیس شورای شهر قرچک درباره احداث دانشگاه آزاد در قرچک نیز گفت: شورای شهر قرچک طی مصوبه‌ای یکی از بهترین زمین‌های شهرداری را برای احداث دانشگاه آزاد در اختیار این نهاد قرار داده اما دانشگاه آزاد در آغاز پروژه عمرانی تعلل می‌کند.

حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این جلسه اظهار داشت: در طی 4 سالی که در خدمت مردم مومن و متعهد شهرستان قرچک بودم همیشه این مردم را صبور، بردبار و مظلوم دیدم و باید بدانیم خدمت به چنین مردمی افتخار بزرگی است.
وی افزود: مردم در تحلیل مسائل مختلف شهری بسیار آگاه و هوشیار هستند و تاکنون شهروندان قرچکی توقعات بیجا از مسئولان نداشته و فقط خواستار افزایش خدمات و رفع مشکلات دیرینه هستند.

امام جمعه شهرستان قرچک تاکید کرد: شهرستان قرچک از دیرباز با مشکلات کمبود فضای بهداشتی و درمانی مواجه بود و اقداماتی نیز در این مورد انجام شده اما تاکنون به نتیجه مطلبوب نرسیده است.

اسماعیلی با بیان اینکه تعداد دفترچه‌های درمانی در شهرستان قرچک قابل توجه است، گفت: با وجود جمعیت بالای قرچک و مهاجرپذیری این شهرستان هم اکنون بیمارستانی مخصوص مردم قرچک وجود ندارد و اکنون باید مسائل بهداشتی مردم از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان باشد.

وی ضمن تقدیراز زحمات شبانه‌روزی فرماندار قرچک گفت: فرماندار قرچک از زمان تصدی به عنوان خادم مردم تلاش‌های لازم را برای پیگیری حقوق مردم داشته لذا باید جلسات مشترک میان اعضای شورای شهر و سایر مسئولان بیشتر برگزار شود.

علی صادقی فرماندار شهرستان قرچک نیز با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: شورای شهر قرچک در سال 93 کمک زیادی برای توسعه شهرستان از جمله اختصاص زمین و ساختمان اداری برای استقرار ادارات انجام داد واین اقدام شورای شهر همدلی و همزبانی مردم با دولت بود.

وی افزود: دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی برای استقرار ادارات و افزایش سرانه بهداشت و درمان انجام داده و طی چند ماه اینده نیز مراحل انتقال اب از سد ماملو به شهرستان قرچک به پایان می‌رسد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار