رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر گفت:این بیمارستان از بیمه ها بابت عدم پذیرش تعرفه های جدید درمان مطالبات زیادی دارد که قطعا در صورت به روز شدن تعرفه های پرداختی؛ بیمارستان نیز می تواند به تعهد خود نسبت به پرداخت اضافه حقوق پرسنل عمل کند.
کد خبر: ۲۲۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 10 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، به مناسبت دومین سال اجرای طرح تحول نظام سلامت مراسم افتتاحیه پروژه های بخش تالاسمی، رادیولوژی دیجیتال، داروخانه، انبار دارویی، انبار کالا و نمازخانه بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر با حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرماندار، امام جمعه و چند تن از مسئولین شهرستان برگزار شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر در حاشیه این افتتاحیه، اظهار کرد: این بیمارستان در سال 1310 ساخته شد و نخستین بیمارستان شهرستان بهشهر است که تا 65 سال تنها بیمارستان شرق مازندران محسوب می شد و پس از آن بیمارستان های دولتی و خصوصی در منطقه ساخته شد.

اسلام بابانژاد گفت: در طرح تحول نظام سلامت بسته هایی تدوین شد که از جمله آن ها کاهش پرداختی بیماران، بهسازی و نوسازی فضای بیمارستان ها و خرید تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پیش از آغاز طرح تحول سلامت بیمارانی که در بیمارستان بستری می شدند حداقل 30 درصد هزینه درمان را باید پرداخت می کردند اما پس از اجرایی شدن این طرح ؛ هزینه پرداختی از جیب بیمار به کمتر از 5 درصد رسید.

بابانژاد خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی که همه ساله در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر انجام می شود رضایت مندی مردم از ارائه خدمات پیش از آغاز طرح تحول سلامت 65 درصد و پس از اجرایی شدن طرح بیش از 85 درصد بوده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر گفت: با وجود آن که هر اتاق این بیمارستان ظرفیت 3 تا 4 بیمار را دارد اما در هر اتاق 10 تخت با فاصله بسیار کم تعبیه شده و همه پرسنل با حداکثر توان در حال ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای پروژه بهسازی و نوسازی فضای بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر 6.5 میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: تا کنون 2.5 میلیارد تومان از این اعتبار محقق شده است و هنوز به 4 میلیارد تومان دیگر برای استانداردسازی این بیمارستان نیاز است.

بابانژاد اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته اقداماتی از جمله تعویض کامل سقف و در و پنجره های بیمارستان، بازسازی بخش داخلی، آی سی یو و دیالیز ، تعمیر و بازسازی تأسیسات برقی و مکانیکی، سیستم های اتفای حریق و مخابراتی بیمارستان، ساخت سالن انتظار برای بیماران، پله اضطراری و داروخانه انجام شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر خاطرنشان کرد: همزمان با انجام اقدامات ساخت و بازسازی بیمارستان؛ بیماران نیز حضور داشتند و در حال دریافت خدمات بودند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح تحول سلامت و به منظور اصلاح و سامان دهی تجهیزات بیمارستان طی 2 سال گذشته بیش از 20 دستگاه پزشکی مانند: 8 دستگاه دیالیز، یک دستگاه چشم پزشکی، یک دستگاه سونوگرافی، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال، میکروسکوپ جراحی و یک دستگاه آمبولاس برای بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر خریداری شد.

بابانژاد گفت: با ارزیابی های انجام شده میزان اعتبار تخصیص یافته در 2 سال گذشته به بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر در طول عمر 85 ساله این بیمارستان بی سابقه بود که این امر با توجه به طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر با بیان اینکه این بیمارستان 500 پرسنل دارد، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته 30 نفر نیروی جدید به کادر درمانی اضافه شدند اما همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم و اکثر پرسنل این بیمارستان 2 برابر شیفت موظف خود ارائه خدمت می دهند.

وی افزود: پرسنل بیمارستان باید همیشه از روحیه شادابی برخوردار باشند تا با ارائه خدمات کارآمد موجب رضایتمندی بیماران شوند اما قطعا فشار حجم بالای ساعت کار موجب خستگی پرسنل می شود و با وجود محدودیت ها باید برای ارتقاء سطح سلامت نیروی جدید اضافه شود.

بابانژاد با اعلام اینکه تا کنون پرسنل بیمارستان امام 7 ماه مطالبه معوقه از سیستم پرداختی دارند، اظهار کرد: از مشکلات عمده اجرای طرح تحول سلامت در این بیمارستان کمبود منابع برای پرداخت مطالبات معوقه پرسنل است که به همین دلیل نارضایتی 500 نفر از پزشکان و پرسنل این بیمارستان را به همراه داشته است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر با بیان اینکه متناسب با درآمد بیمارستان حقوق پرسنل افزایش می یابد، تصریح کرد: این بیمارستان از بیمه ها بابت عدم پذیرش تعرفه های جدید درمان مطالبات زیادی دارد که قطعا در صورت به روز شدن تعرفه های پرداختی بیمه ها؛ بیمارستان نیز می تواند به تعهد خود نسبت به پرداخت اضافه حقوق پرسنل عمل کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار