شهردار اردبیل گفت: ما در یک بسته مناسب به هم‌پیوسته تلاش می‌کنیم تا شورابیل را سلامت محور توسعه داده و این منطقه نمونه گردشگری را با همین رویکرد توسعه دهیم.
کد خبر: ۲۲۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 14 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان صبح امروز در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران از مجتمع تفریحی و توریستی شورابیل که به عنوان منطقه نمونه گردشگری نامیده شده است، اظهار کرد: اولویتی که برای شورابیل برگزیدیم اجرای پروژه‌های با نگاه خاص به عنوان یک مجموعه تفریحی و توریستی است تا بتوانیم شورابیل را به عنوان عنصر باارزش طبیعی با نگاه سلامت محور و انسان محور توسعه بدهیم.

وی گفت: تلاشمان بر این است تا این مجموعه عظیم را به یک برند گردشگری طبیعت در کشور و حتی دنیا معرفی کنیم تا زمانی که از اردبیل با عناصر تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی یاد می‌شود از عنصر باارزشی طبیعی آن شورابیل نیز به نیکنامی یاد شود.

شهردار اردبیل با یادآوری اینکه کارهای زیربنایی در شورابیل با همین نگاه و ویژگی‌ها و برندسازی آغاز شده و به عنوان تک پروژه مهم مورد توجه شهرداری در قالب یک مجموعه به هم تنیده است، گفت: معتقدیم شورابیل باید انسان‌محور نه ماشین‌محور با نگرش تقویت رویکرد سلامتی توسعه پیدا کند و از همین‌رو تمام پروژه‌های اجرایی در شورابیل از جنس سلامت‌محوری است.

لطف‌اللهیان گام اول در این مسیر را مهیا کردن راه مناسب دسترسی برای حضور گردشگران و مسافران و میهمانان توصیف کرد و گفت: در این زمینه تدارک چندین راه دسترسی و ورودی به شورابیل مدنظر و مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در کنار تدارک سه راه اصلی برای ورود به مجموعه شورابیل دومین گام ما محدود کردن ورود خودرو به شورابیل و ایجاد امکاناتی است تا خود فرد بتواند با استفاده از امکاناتی که در شورابیل مهیا می‌شود، در این محور سلامت قدم زده و از زیبایی‌های طبیعی این مجموعه چشم‌نواز استفاده کند.

شهردار اردبیل ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا در رینگ شورابیل خودرویی ورود پیدا کند و فقط حضور انسان را شاهد باشیم که البته برای این امر ما پارکینگ‌هایی را برای خودروهای ورودی به شورابیل تدارک دیدیم تا افراد با پارک خودروی خود در رینگ شورابیل و مسیر پیاده‌روی آن تردد کرده و قدم بزنند.

لطف‌اللهیان گفت: سعی کردیم در ورودی شورابیل پارکینگ‌هایی برای ورود خوردها در نظر بگیریم تا افراد به محض ورود به رینگ شورابیل از دوچرخه، موتور برقی و قطار لاستیکی برای تردد در مسیر هفت کیلومتری این دریاچه استفاده کنند که از آن به عنوان وسایط نقلیه عمومی یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: با تعریف ورودی‌های متعدد که همراه با تدارک فضای سبز و جنگل‌کاری مناسب در هر سه ورودی شورابیل خواهد بود، سعی‌مان بر این است تا فصل گردشگری اواخر خرداد و اوایل تابستان بخش عظیمی از پروژه سلامت محور شورابیل را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

شهردار اردبیل یادآور شد: در اجرای این پروژه نگاه مناسب به مسائل زیست محیطی و تاکید بر استفاده بهینه از امکانات موجود و ایجاد فضاهای تفریحی و رفاهی برای هموطنان مورد تاکید و توجه است.

لطف‌اللهیان از احداث هتل سلامت برای ماندگاری مسافران در شورابیل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: مجوز ساخت این هتل از شورای شهر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم شورابیل را به یک برند ملی و جهانی تبدیل کنیم، سعی در جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی و توریستی کردیم که از جمله آن راه‌اندازی جت‌اسکی، لیپلاین ، رستوران شناور و ... است که به صورت مناسب و تدریجی در این مجموعه آبی راه‌اندازی خواهد شد.

شهردار اردبیل تصریح کرد: همه این طرح‌ها منطبق بر طرح جامع شورابیل است که به صورت مناسب و مدون مورد توجه قرار گرفته و سعی بر این بود تا روی نقشه توسط مشاور داخلی و خارجی جانمایی‌ها به صورت مناسب به انجام برسد.

لطف‌اللهیان افزود: ما سعی کردیم حتی در زمستان و هوای سرد اردبیل بازگشایی‌ها و اجرای رینگ پیاده‌روی به همراه تدارک پارکینگ‌ها را در نظر بگیریم و در دو ماه اخیر پارک بهشت گمشده در حال سر و سامان یافته است که قطعا تلاشمان بر این است تا این مجموعه را تا فصل ورود گردشگران شایسته و مناسب تدارک ببینیم.

وی گفت: با پرهیز از موازی‌کاری‌ها و با رویکرد جذب سرمایه‌گذاران در همه زمینه‌ها سعی بر مناسب‌سازی شورابیل با مشارکت و نقش‌آفرینی پررنگ حضور انسان‌ها در شورابیل با پرهیز از ورود خودورهاست که قطعا در کنار همه برنامه‌ریزی‌های این مجموعه به امکانات امداد و نجات، نجات غریق، دوربین‌های مدار بسته برای تامین امنیت بیشتر، پخش موزیک برای پیاده‌روی روزانه و شبانه، توجه به روشنایی این مجموعه، رنگ‌آمیزی‌های مناسب، راه‌اندازی چمن مصنوعی در رینگ پیاده‌روی اقدام خواهد شد.

شهردار اردبیل در پایان سخنان خود گفت: ما مجموعه شورابیل را به عنوان یک مجموعه کامل با برند گردشگری طبیعی و سلامت محور در مسیر توسعه گردشگری استان مورد هدف قرار دادیم و امیدواریم با تملک و بازگشایی‌هایی که در این مجموعه انجام می‌شود، شورابیل به یک حرکت بالنده در مسیر توسعه اردبیل تبدیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار