مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایجرود گفت: این شهرستان با میزان تولید 797 تن ماهیان گرمابی و کپور در سال 94، رتبه نخست را در استان زنجان از آن خود کرد.
کد خبر: ۲۳۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ 17 May 2016
محمدباقر آقاجانلو در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سال گذشته، ایجرود در زمینه پرورش ماهیان سردآبی به میزان 92 تن در جایگاه پنجم بین شهرستان‌های استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: در مجموع شهرستان ایجرود درخصوص تولیدات آبزی به میزان 889 تن در سال 94، رتبه سوم استان را به خود اختصاص داد. آقاجانلو میزان اراضی قابل کشت در سطح شهرستان ایجرود را 86 هزار و 180 هکتار اعلام کرد و افزود: در سال زراعی 94-95، 46 هزارو 862 هکتار از این اراضی زیر کشت قرار گرفتند که در 37هزار و 350 هکتار از آن‌ها کشت به صورت دیم انجام شده است. وی واریز نشدن به موقع بیمه محصولات کشاورزی در فصل زراعی گذشته، واریز دیر هنگام هزینه گندم خریداری شده به دلیل کمبود اعتبار، نبود تسهیلات با درصد مناسب جهت راه اندازی واحدهای گلخانه ای، تخصیص ندادن اعتبار مناسب جهت احداث کانال‌های بتنی و لوله گذاری در انهار سنتی (با توجه به وضعیت منابع آبی و توپوگرافی منطقه)، نبود تسهیلات متناسب با پتانسیل منطقه جهت احداث واحدهای شیلاتی را از موانع و مشکلات حوزه کشاورزی در ایجرود برشمرد.
آقاجانلو با بیان اینکه در سال جاری 34 هزار هکتار از مزارع سطح شهرستان ایجرود زیر کشت گندم و جو قرار گرفته‌اند، ابراز امیدواری کرد، با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از مسائل و مشکلات این شهرستان در سال جاری مرتفع شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار