معاونت منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس گفت: هدف‌گذاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت مناطق ویژه اقتصادی می‌تواند به تحقق آن کمک فراوانی کند.
کد خبر: ۲۳۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 17 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: یکی از مطلوب‌ترین مناطق ویژه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس است که به دلیل موقعیت منطقه‌ای و حضور صنعت کشتی‌سازی از گذشته دور در آن، از امکانات زیربنایی مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

وی افزود: بخش بزرگی از رسالت تحقق اقتصاد مقاومتی در مقام اقدام و عمل بر دوش مناطق ویژه اقتصادی است و وجود قوانین تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری در این مناطق بهترین فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بشمار می‌رود و جهت‌گیری کلانی که از سوی دولت برای حرکت به سوی این هدف در نظر گرفته شده، نویدبخش چشم‌انداز روشنی از اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است.

معاونت منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس بیان کرد: از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی ایجاد توسعه و تحول در کشور برای مقابله با مخاطرات بین‌المللی است و برای این منظور باید کارآیی اقتصادی کشور را افزایش داده و از ظرفیت‌های ملی برای تحقق برنامه‌های کلان اقتصادی استفاده کنیم.

قنبری یکی از مزیت‌های کشورمان را دریا عنوان کرد و گفت: متاسفانه رویکرد مناسبی در بهره‌گیری از مزیت‌های دریا در اقتصاد ملی نداشته‌ایم و حتی تمرکز جمعیتی در سواحل کشورمان نیز متناسب با وسعت کشور نیست.

وی ایجاد اشتغال پایدار از طریق سرمایه‌گذاری‌های ساحلی و توجه به اقتصاد دریامحور بخصوص صنعت کشی‌سازی را یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و ادامه داد: اقدامات خوبی طی سال‌های اخیر برای رونق صنعت کشتی‌سازی کشورمان در ابعاد عملیاتی و اجرایی صورت گرفته که شرایط این صنعت را با گذشته کاملا متفاوت کرده است.

معاونت منطقه ویژه اقتصادی‌ کشتی‌سازی خلیج فارس اضافه کرد: یکی از تمهیدات بسیار خوب برای این منظور، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس بود که امکان تبادلات فنی و تجاری با کشورهای مطرح جهان فراهم کرده و اکنون صنعت کشتی‌سازی توانسته با کشورهای بزرگی در حوزه ساخت کشتی تفاهمنامه به امضا رسانده و گام‌های بزرگی را برای نخستین‌بار در این بخش بردارد.

قنبری یکی از ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس را وجود صنعت مهم کشتی‌سازی با ظرفیت وسیعی از نیروهای متخصص در آن و همجواری با بنادر مهم و راهبردی کشور و مسیر کریدور اصلی جنوب به شمال عنوان کرد و گفت: نگاه خوبی نیز از سوی دبیرخانه سازمان مناطق آزاد و تجاری و اقتصادی به این منطقه وجود دارد که دستاورد بزرگی به شمار می‌رود.

وی همچنین تصریح کرد: سه اولویت مهم ایجاد مراکز ارتقا و انتقال فن‌آوری پیشرفته، افزایش 30 درصدی میزان صادرات مجدد و افزایش 30 درصدی صادرات کالا از طریق ترانزیت برای مناطق ویژه اقتصادی در سال 95 در نظر گرفته شده است که دستیابی به آنها می‌تواند گام بزرگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بشمار رود.

معاونت منطقه ویژه اقتصادی‌ کشتی‌سازی خلیج فارس افزود: مناطق ویژه اقتصادی قادر به تبدیل شدن به الگوهای پایدار برای سرمایه‌گذاری و توسعه در کشورمان هستند و قرارگیری صنایع بزرگ در مناطق ویژه اقتصادی یک فرصت عظیم برای این الگوسازی است که توفیق در عملکرد آنها با حمایت دولت و دیگر بخش‌ها سبب ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می‌شود.

به گزارش فارس، منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس در کیلومتر 28 جاده بندرعباس ـ بندرلنگه قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار