کد خبر: ۲۳۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 18 May 2016


قائم مقام سازمان تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بخش علوم دامی باید ظرفیت استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی افزایش یابد، از افزایش ۴ درجه‌ای دمای کشور در سال ۲۰۵۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، غلامحسین طهماسبی در اختتامیه پنجمین همایش ملی انجمن هلشتاین ایران که امروز در موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه در شرایط دشواری به سر می‌بریم، اظهار داشت: ضمن افزایش جمعیت کشور ارتقاء نیاز کیفی غذای انسان از یک طرف و از طرف دیگر محدودیت‌های شدید که در سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم، در سال‌های آتی این محدودیت‌ها ما را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد.

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی با بیان اینکه همه این شرایط وضعیت پیچیده‌ای را در بخش حوزه کشاورزی و دامپروری کشور به وجود آورده است، افزود: همکاران اجرایی و علمی در کشور در کنار هم قرار گیرند تا معضلات را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش تحقیقات کشاورزی در کشور شرایط ویژه‌ای وجود دارد، گفت: در بخش صنعت تمام فعالیت‌ها و نیازهای تحقیقاتی از طریق دانشگاه‌ها حل و فصل می‌شود و در بخش تحقیقات کشاورزی کشور با وجود سازمان تحقیقات کشاورزی در کشور با بیش از 2100 عضو هیئت علمی برای حل مشکلات بخش کشاورزی تلاش می‌کند.

طهماسبی با بیان اینکه در بخش علوم دامی شرایط ویژه‌ای وجود دارد، افزود: در بخش خصوصی موسسه تحقیقات علوم دامی و بخش تحقیقات دام کشور حرکت‌هایی را شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه همکاری بین بخش‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها وجود داشته است، گفت: در طول چند سال اخیر سازمان تفاهم‌های زیادی با دانشگاه تهران و وزارت علوم برای توسعه همکاری‌ها داشته است.

طهماسبی با بیان اینکه 6 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها وجود دارد، افزود: اگر برای حل معضلات کشور در کنار هم قرار بگیریم از پتانسیل موجود بهتر می‌توان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 یک میلیارد تومان برای انجام پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های کشور اعتبار دریافت شد، گفت: در بخش دانشگاهی باید از تمام توان در کشور استفاده شود.

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بین المللی در بعضی از حوزه‌ها شرایط بهتری را دارد، افزود: کشور ما در حال حاضر دفتر منطقه‌ای است و می‌تواند به کشورهای همسایه سرویس دهد.

وی با اشاره به اینکه در بخش علوم دامی باید ظرفیت استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی را افزایش یابد، گفت:‌ در طول سال‌های گذشته ارتباط در بخش دامی خوب نبوده و باید آن‌را تغییر داد.

طهماسبی با بیان اینکه در بخش تغذیه فعالیت‌های خوبی در تحقیقات انجام شده است، افزود: استفاده از فناوری‌های نو در علوم دامی از کارهای لازم است.

وی با اشاره به اینکه در سال 2050 دمای کشور 4 درجه افزایش پیدا می‌کند، گفت: این تغییر اقلیم در جنوب و جنوب شرق کشور تاثیرات بیشتری دارد و ما را با محدودیت‌های بسیار روبرو می‌کند.

طهماسبی با بیان اینکه در بخش زراعت و باغبانی تلاش برای مقاوم سازی در قبال گرما شروع شده است، افزود: در بخش دام نیز این فعالیتها شروع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار