مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌سازی منطقه اظهار داشت: توانمندی‌های ایران در ساخت و تعمیر کشتی‌های بزرگ تا 200 متر طول در منطقه کم‌نظیر است.
کد خبر: ۲۳۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ 19 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس رئیسی عصر امروز در حاشیه نشست تخصصی با اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان هرمزگان اظهار داشت: شرکت بحر گسترش از شرکت‌های تابعه مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌سازی منطقه به‌شمار می‌رود و وجود نیروهای متخصص در این شرکت سبب رشد همه جانبه دانش ساخت و تامین زیرساخت‌ها در این حوزه شده است.

وی افزود: شرکت بحر گسترش دارای زیرساخت‌های منحصربفردی است که توان ساخت کشتی‌‌های بزرگ تا 35 هزار تن و با 200 متر طول را دارد و دانش ساخت کشتی در بخش‌های مختلف آن توسط متخصصان داخلی کشور بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت بحرگسترش عنوان کرد: فعالیت‌های این شرکت تنها محدود به ساخت و تعمیرات کشتی‌ نیست بلکه تاکنون موفق شده‌ایم در دو سال اخیر 3 دکل حفاری را نیز در این شرکت تعمیر کنیم که سبب حفظ منابع ارزی کشور و رفع وابستگی در این حوزه شده است.

رئیسی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران بسیاری از بخش خصوصی در حال حاضر به ساخت شناور با کاربری‌های مختلف و متنوع و در ابعاد و ظرفیت‌های گوناگون در این شرکت اقدام کرده‌اند، گفت: افق آینده صنعت کشتی‌سازی و دیگر صنایع دریایی کشورمان بسیار روشن است و با اقدامات خوبی که در زمینه همکاری علمی و فنی با کشورهای مطرح دنیا در حال انجام است، صنعت دریایی کشورمان روند رشد و پیشرفت خود را با سرعت بیشتری ادامه خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت بحرگسترش در زمینه ساخت شناورهای اقیانوس پیما در سطح منطقه بی‌رقیب است و تاکنون موفق به ساخت سه شناور کانتینربر در این شرکت با اتکای به توان علمی و فنی بومی شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بحرگسترش اظهار داشت: باور به توان داخلی و تقویت توان اقتصادی صنعت کشتی‌سازی و حمایت از آن از سوی دستگاه‌های مختلف و سپردن نیازهای کشور در زمینه حمل و نقل دریایی به این بخش عامل محرکی برای دیگر صنایع پیرامونی این صنعت و رشد و رونق هر چه بیشتر آن به‌شمار می‌رود و سبب تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی آن خواهد شد.

رئیسی خاطر نشان کرد: تا پیش از ورود شرکت بحر گسترش و مجتمع ایزوایکو به تعمیرات اساسی دکل‌های حفاری، این نیاز کشور از طریق ارسال این دکل‌ها به کشور امارات صورت می‌گرفت که ارزبری فراوانی داشت اما اکنون با دانش داخلی و به‌دست متخصصان کشورمان صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار