کد خبر: ۲۳۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 21 May 2016


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از افتتاح و بهره‌برداری از اولین آبگیر خاکی استان البرز در منطقه باغستان این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج،‌ محمدرضا زین‌العابدینی اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک و خجسته نیمه شعبان و سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) از سوی سازمان پارک‌ها، اولین آبگیر خاکی استان البرز در دهکده تفریحی گردشگری باغستان آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی دهکده تفریحی گردشگری باغستان در روزهای پایانی سال 94 و استقبال بی‌نظیر و چشمگیر شهروندان از این فضای تفرجی، مقرر شد که این پروژه اجرا شود.

این مسؤول عنوان کرد: با توجه به توسعه جنگل‌کاری در اراضی باغستان و لزوم آبیاری درختان و عرصه‌های سبز، این آبگیر ایجاد شد تا برای فصل تابستان که با کمبود آب مواجه هستیم، ذخیره لازم برای آبیاری درختان وجود داشته باشد.

زین‌العابدینی ادامه داد: جمع‌آوری آبهای سطحی، ساماندهی آب قنوات و چشمه‌های موجود و ایجاد جلوه‌های بصری زیبا از مزایای این آبگیر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: ارتفاع آب در این آبگیر 6 متر و طول آن 28 متر است که با کمترین هزینه با استفاده از مصالح موجود در منطقه و خاک رس ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم آب قابل ذخیره در این آب بند 6000 مترمکعب است، گفت: عملیات خاک‌برداری جهت احداث فوندانسیون این آب بند 1200 مترمکعب همچنین 3400 مترمکعب خاکریزی و کوبش جهت رسیدن به تراکم مورد نظر انجام شده است.

این مسؤول اعلام کرد: طراحی و احداث این آبگیر بر اساس استانداردهای بین‌المللی و بهره‌گیری از بزرگترین مشاور سدهای خاکی کشور طی 75 روز اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار