تابناک گیلان - در صدمین جلسه شورای شهر شفت رییس شورا به ارائه گزارش عملکرد شورا و شهرداری شهرستان شفت پرداخت.
کد خبر: ۲۳۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶ 26 May 2016

تابناک گیلان - در صدمین جلسه شورای شهر شفت رییس شورا به ارائه گزارش عملکرد  شورا و شهرداری شهرستان شفت پرداخت.

در پی پیگیری پایگاه خبری رشت پرس و چرایی برگزاری جلسات شورای اسلامی شهر شفت بدون حضور اصحاب رسانه ( اینجا بخوانید )  ، سرانجام عصر دیروز صدمین جلسه شورای اسلامی شهر شفت با حضور خبرنگاران برگزار شد در ادامه مشروح این نشست خبری را با هم می خوانیم


حسن رضایی ضمن تبریک به مناسبت آزادی خرمشهر و ایام شعبانیه اظهار داشت: از این پس جلسات شورای شهر شفت با حضور اصحاب رسانه به جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی عملکرد شورا و شهرداری برگزار خواهد شد.

رییس شورای شهر شفت با اشاره به عملکرد سه ساله شورا و فعالیت هایی که در حوزه های مختلف به نتیجه رسیده از آسفالت خیابان میرزای شفتی به طول 1420 متر به کمک نماینده وقت ناصر عاشوری و اداره راه و شهرسازی، آسفالت پل ارشاد به سمت فومن یک کیلومتر به کمک راه و شهر سازی و فرماندار، مرمت سه دهنه پل جهاد ، پل امام رضا(ع و پل ارشاد و انتقال ساختمان شهرداری از استیجاری به ساختمان اصلی ؛ پیاده راه سازی مساجد داخل شهر و دانشگاه ،راه اندازی پارک جدید که 70 درصد آن آماده و مورد بهره برداری می باشد را از اقدامات عمر سه ساله شورا نام برد

وی همچنین از لایروبی زه کش های داخل شهر پس از 8 سال ، پیگیری ادامه عملیات آسفالت کوچه ها، پیگیری ترانس برق در دو منطقه گل دادودی و کوچه جهاد، پیگیری برق کوچه بلال حبشی و امام رضا به سمت میر محله را از مهمترین اقدامات شورا بر شمرد.

رییس شورا ی شهر شفت با بیان اینکه در طول این دوره سه ساله، جلسات شورا بیشتر معطوف به حاشیه بوده و از پرداختن به کارهای اساسی و وظایف محوله دور ماند ابراز امیدوار ی کرد که در طول این مدت باقیمانده از عمر شورایی با وفاق و همدلی بتوانیم گام های موثری در راستای خدمات رسانی به مردم و مدیریت شهری برداریم.

وی همچنین ازحکم شهردار شفت حسین احمدی در 10 روز آینده در صورت تایید استاندار خبر داد.

بهره مندی بیش از 200 خانوار شفت از نعمت آب شرب

در ادامه جلیلی عضو دیگر شورا در این جلسه گفت: گزارشات ارائه شده از رییس شورا مجموعه ای ازپیگیری های شورا و عملکرد عمرانی شهرداری در بحث نگاه به امورات فرهنگی و اجتماعی شهر شفت بوده است.

جلیلی افزود: شورا با پیگیری های خود در توسعه شبکه آبرسانی در محلاتی که سالیان طولانی مردمان آن مشکل کمبود آب رنج می بردند که با تلاش شورای شهر 200 خانوار از نعمت آب شرب بهره مند شدند که این خدمات رسانی میسر نمی شد مگر با تعامل سازنده و پیگیری مجدانه اعضای شورا با مدیر کل آب و فاضلاب استان که موجبات رضایت شهروندان شفت را فراهم آورد.

جلیلی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک شهردار منتخب شروع به کار خواهد کرد اظهار داشت: از آنجاییکه از اساسی ترین مشکل شورا بحث کمبود مالی و در آمدزایی می باشد لذا شورا باید در جهت خدمات رسانی به شهروندان در بحث در آمدزایی طرح ها و ایده های خوبی را با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود منابع مالی شهردار ی بابرنامه ریزی و نگاه درست به شهرداری ارائه نماید.

جلیلی با اشاره به بازار هفتگی شفت و اینکه هزینه رفت و روب بعد از برپایی بازار بیش از در آمد ما از عوارض می باشد اظهار داشت: درراستای کمک به شهرداری عوارض دریافتی از کسبه رامی توان افزایش داد .

وی با بیان اینکه در بحث تعیین عوارض بسته های تشویقی خوبی برای سازندگان در نظر گرفته شد افزود: افزایش درآمد شهرداری نیازمند نگاه مثبت از بعد ایجاد درآمدزایی برای شهرداری از جانب اعضای شورا می باشد و جلسات و طرح های زیادی در گذشته برگزار شد که متاسفانه به دلیل اینکه همواره با حاشیه هایی مواجه بود ابتر و بدون نتیجه باقی ماند.

انتقاد از عدم سکونت مسئولین در شهرستان شفت

مهدوی به عنوان ناطق دوم در ادامه افزود: با اشاره به حساسیت وضعیت کوچه های بلال حبشی، خوش سیرت ، کوچه تقی زاده ،کوچه رضایی ، فروغی و...افزود: ما هنوز در مرتفع کردن ابتدایی ترین مشکلات شهر خود باز مانده ایم و حال آنکه به فکر کارهای بزرگ هستیم که به جز کشتن زمان و اتلاف وقت چیزی را در برندارد.

مهدوی در ادامه با اشاره به عدم سکونت مسئولین در شهر شفت افزود: تا زمانیکه هیچکدام از مسئولین در این شهر سکونت ندارند چگونه می توانند از مشکلات و معضلات این شهر را لمس کرده و در جهت رفع مشکلات مردم این شهر چاره اندیشی نمایند.

عضو شورای شهر شفت افزود: تا زمانیکه فرماندار شهرمان که می توان از ایشان به عنوان پدر شهر نام برد خارج از شهر شفت زندگی می کنند چگونه می توان با او در مورد مشکلات آسفالت شهر صحبت کرد کسی که در طول روز در ساعات شروع و پایان ساعت اداری در شهر شفت تردد دارد.

تناقض با ارائه عملکرد شهرداری شفت با بیلان کاری ارائه شده

رضا راد به عنوان آخرین ناطق در جلسه شورا ضمن ابراز خرسندی از حضور اصحاب رسانه در این جلسه اظهار داشت: خرسندم از اینکه پس از کش و قوس های فراوان و جنجال های خبری ما شاهد برگزاری جلسه شورا با اصحاب رسانه هستیم وامید آن داریم که این روند همچنان تداوم پیدا کند.

رضا راد در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات تابستانه و سرازیر شدن گردشگران به سمت شهرستان شفت به واسطه داشتن اماکن زیارتی خطاب به شهردار آینده شهر خواستار رسیدگی به زیباسازی و فضای سبز ، آسفالت خیابان ها ، روشنایی چراغ هاو تعمیر و بازسازی وسایا پارک ها به جهت امنیت بیشتر شهروندان و گردشگران شد.

وی تصریح کر:د شهردار نسبت به تعریض و افزایش ورودی و خروجی شهرشفت پیگیری های لازم را انجام دهد.

عضو منتقد شورای شهر شفت در واکنش به برخی از ارائه عملکرد شورا در دوره سوم توسط رییس شورا اظهار داشت:بسیاری از آمارها و گزارشات ارائه شده توسط رییس شورا جای بحث و گفتگو دارد همانند اجاره ساختمان بانک توسعه تعاون که درگزارش اعلام شده بر پایه ماهی یک میلیون و دویست هزار تومان می باشد حال آنکه بر اساس شنیده ها مبلغ اجاره بیش از 600 هزار تومان نمی باشد .

وی همچنین با اشاره به مرمت و باز سازی پارک جدید شهر شفت اعلام داشت: در پارک مذکور به جز نصب نرده اقدامات دیگری در جهت توسعه فضای سبز صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه اعلام مواردی از قبیل آسفالت و مرمت کوچه های شهر که در گزارشات به عنوان عملکرد شهرداری لحاظ گردیده است حال آنکه در بیلان کاری شهرداری ذکر نشده است.

وی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت سکونت شهردار در شهرشفت شد.

در پایان رسیدگی به مصوبات و لوایح مورد بررسی قرار گرفت که عبارت بودند از:

ساخت یک غسالخانه در حاشیه شهر که نیمی از آن اهدایی از جانب خانواد شهید بوده که ماهیت ساختار غسالخانه مورد تایید اعضا بوده به شرطی که از ادارات مربوطه استعلامات لازمه گرفته شود از اینرو با لایحه مذکور موافقت به عمل آمد.

موضوع دیگر مربوط به ساماندهی سگ های ولگرد در شهر بوده که رییس شورای شفت اذعان داشت: که این مشکل نه تنها مختص به شهر ما نیست و متوجه شهرهای دیگر نیز می باشد لذا محیط زیست و ادارات مربوطه باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند

مهدوی عضو شورا با بیان اینکه شب گذشته یک کودک مورد حمله سگ قرار گرفت اذعان داشت: آیا لازمه جمع آوری سگ ها تنها این است که حتما کودکی در این راستا اسیب جدی ببیند و یا کشته شود.

در پایان رضایی رییس شورای شفت در پاسخ به خبرنگار رشت پرس در خصوص چه اقدامات فرهنگی تاکنون برای شهر شفت صورت گرفته اظهار داشت: متاسفانه تاکنون در بعد فرهنگی هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

جلیلی در ادامه از برگزاری جشن ها و اعیاد مختلف در طول یک سال و نیم، برگزاری مسابقه مجسمه برفی و برگزاری جشن 22 بهمن و اینکه در سال گذشته از اتاقی به عنوان دفتر کمیسیون فرهنگی در پارک جدید شفت به جهت انجام کارهای فرهنگی راه اندازی کردیم که متاسفانه در حال حاضر تعطیل می باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار