کد خبر: ۲۳۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 29 May 2016

شناسنامه مکانیزه


به گزارش تابناک لرستان ُمدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: نام امیرعلی با ۸۹۶ بار تکرار بیشترین فراوانی در بین نوزادان پسر و نام فاطمه با تعداد یک هزار و ۳۱۲ در سال ۹۴، بیشترین فراوانی را در بین دختران داشته است.

  مصطفی امانی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران، در ‌ارتباط‌ با بیشترین فراوانی نام در لرستان، اظهار داشت: نام امیرعلی با 896 بار تکرار بیشترین فراوانی در بین نوزادان پسر و نام فاطمه با تعداد یک هزار و 312 در سال 94، بیشترین فراوانی را در بین دختران داشته است.

وی افزود: 96 هزار و 921 کارت هوشمند ملی در لرستان صادرشده و باید یک‌میلیون و 300 هزار کارت دیگر نیز صادر شود.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان بیان اینکه امسال 70 هزار شناسنامه مکانیزه در لرستان چاپ می‌شود، عنوان کرد: در سال 94، تعداد ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش‌یافته است.

وی بابیان اینکه استان لرستان ازنظر ثبت ازدواج رتبه ششم را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در کشور برای مردان 29 سال و برای زنان 24 سال است و در استان لرستان میانگین سن مردان برای ازدواج 28 و برای زنان 23 سال است.

امانی پور تصریح کرد: در کشور هر ساعت 19 واقعه طلاق ثبت می‌شود که بیشترین آمار طلاق در البرز و کمترین آمار طلاق در سیستان و بلوچستان ثبت‌شده است، استان لرستان نیز ازنظر نسبت ازدواج به طلاق، رتبه دهم را در کشور دارد.

وی بیان کرد: در استان لرستان، به ازای هر 5.5 ازدواج، یک طلاق صورت می‌گیرد، میانگین سن طلاق در لرستان برای مردان 33 سال و برای زنان 28 سال ثبت‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: در سال 94، 5.9 درصد کاهش ازدواج و 2.7 درصد افزایش طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در لرستان داشته‌ایم.

وی افزود: بیشترین ازدواج در شهرستان کوهدشت و کمترین ازدواج در دوره چگنی به ثبت رسیده و بیشترین نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان سلسله و کمترین آن در شهرستان ازنا بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار