کد خبر: ۲۳۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 30 May 2016

پرورش ماهی
به گزارش تابناک لرستان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به دنبال توسعه مزارع پرورش ماهی در سطح استان هستیم.

غلامرضا بازدار با اشاره به وجود ۵۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان لرستان اظهار داشت: میزان تولید انواع آبزیان استان لرستان به صورت سالانه ۲۲ هزار تن است.

توسعه مزارع پرورش ماهی در لرستان

وی با اشاره به رتبه نخست لرستان در بین استانهای غیر ساحلی کشور در بحث تولید آبزیان عنوان کرد: در این راستا به دنبال توسعه مزارع پرورش ماهی در سطح استان هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه برای تحقق این امر به دنبال مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی استان هستیم گفت: این امر موجب افزایش تولید در واحد سطح مزارع پرورش ماهی می شود.

بازدار با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن تولید انواع آبزیان را در سطح استان داشته ایم گفت: برنامه داریم طی دو سال آینده بیش از هزار و ۲۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم.

پرورش ماهی در قفس و پشت سدهای لرستان

وی با بیان اینکه برای این افزایش تولید پروژه های مختلفی در این حوزه مشخص شده است تصریح کرد: طی امسال ۴۰۰ تن و در سال ۹۶ نیز ۸۰۰ تن به حجم تولید آبزیان لرستان اضافه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه بر اینکه هم اکنون مجتمع هایی با ظرفیت سه هزار تن آبزی در استان آماده واگذاری است عنوان کرد: همچنین هفت هزار تن زیر ساخت مجتمع پرورش ماهی را در استان در دست ساخت داریم.

بازدار با بیان اینکه اگر این مجتمع های پرورش ماهی در استان به بهره بردار برسند تحول خوبی در بحث تولید و اشتغالزایی در استان خواهیم داشت گفت: از دیگر برنامه های توسعه پرورش آبزریان در لرستان بهره گیری از آبهای پشت سدهای استان است.

وی با بیان اینکه ما برای توسعه آبزی پروری در استان برنامه داریم که پرورش ماهی در قفس را پشت سدها به ویژه پیگیری کنیم گفت: همچنین موضوع بسته بندی و فرآوری ماهی در استان نیز یکی دیگر از برنامه های ما در استان است.

ساخت ۵ کارخانه فرآوری و بسته بندی ماهی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در لرستان سه کارخانه فرآوری و بسته بندی ماهی را داریم گفت: این کارخانه ها در کوهدشت، خرم آباد و بروجرد قرار دارند.

بازدار با بیان اینکه به دنبال این هستیم که دو کارخانه بسته بندی و فرآوری ماهی را در الیگودرز و بروجرد راه اندازی کنیم عنوان کرد: در این راستا بحث صادرات را به وسیله این کارخانه ها پیگیر هستیم.

وی به سرانه مصرف ماهی در استان اشاره کرد و گفت: مردم باید در هفته حداقل یک بار ماهی مصرف کنند چرا که غذای بسیار سالم و مفیدی بوده و از بسیاری از مرض ها مانند چاقی، فشار خون ... جلوگیری می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: مطابق برنامه های پیش بینی شده برای توسعه صنعت آبزی پروری، موجب رونق این صنعت و همچنین افزایش سرانه مصرف ماهی در استان می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار