اصحاب رسانه نزدیکترین ارتباط نهادی را با حوزه فرهنگی و اجتماعی دارند، لذا از این عزیزان دعوت کردیم تا در زمینه اجتماعی و فرهنگی شهر اهواز تبادل نظر کنیم.
کد خبر: ۲۳۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 30 May 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ شب گذشته نخستین نشست هم اندیشی فرهنگ، شهر و شهروند باحضور مدیران فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز و جمی از اصحاب رسانه برگزار شد.


مهدی مکارمی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز در این نشست با اشاره به ایجاد این سازمان عنوان کرد: در شهرهای دیگر کشور سازمان فرهنگی ورزشی با عناوین مختلفی از سالها قبل ایجاد شده است و متاسفانه اهواز آخرین شهری بود، که این سازمان در آن ایجاد شد.

وی افزود: امیدواریم با کمک همه شهروندان، نخبگان، اصحاب اندیشه و قلم در کنار معاونت فرهنگی شهرداری، خدمات ارزنده ای را برای مردم اهواز در نظر بگیریم.

نخستین نشست هم اندیشی فرهنگ، شهر و شهروند در اهواز برگزار شد

مکارمی در بیان هدف از برگزاری این نشست خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نزدیکترین ارتباط نهادی را با حوزه فرهنگی و اجتماعی دارند، لذا از این عزیزان دعوت کردیم تا در زمینه اجتماعی و فرهنگی شهر اهواز تبادل نظر کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز ادامه داد: از اصحاب رسانه تقاضا داریم در سیاست گذاری و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز موضوعاتی مانند سبک زندگی ایرانی و اسلامی باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، فرهنگ شهروندی و استفاده از ظرفیت های هنری، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و مذهبی در اهواز، سلامت شهروندان و رسالت شهرداری در این زمینه مورد توجه و تاکید است.

 نخستین نشست هم اندیشی فرهنگ، شهر و شهروند در اهواز برگزار شد

در ادامه این نشست، امیر آهن جان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز عنوان کرد: کارهای فرهنگی ورزشی و اجتماعی در گذشته انجام نمیشد اما از پس از ابلاغ وزارت کشور در سال ۸۷، معاون فرهنگی و اجتماعی به چارت شهرداری اهواز افزوده شد.

وی افزود: در معاونت فرهنگی به این نتیجه رسیدیم که برای تسریع در دستیابی به اهداف مطلوب در کارهای فرهنگی، باید بازوی اجرایی را در قالب سازمان فرهنگی ورزشی ایجاد نماییم.

آهن جان با اشاره به برگزاری جلسه معاونین فرهنگی کانشهرهای کشور گفت: در این نشست تصمیماتی برای بهبهود وضعیت مناطق حاشیه نشینی اهواز با کمک ساکنین این مناطق در نظر گرفته شده است.

معاون شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: کلانشهر اهواز از مسائل فرهنگی زیادی رنج می برد اما موضوع حس تعلق و مهاجرت از این شهر نمود بیشتری دارد.

وی افزود: در بودجه سال ۹۵ برای نخستین بار جهت طرح مطالعه جامع فرهنگی شهر اهواز برنامه ریزی خوبی شده است.

امیر آهن جان با اشاره به برنامه جامع شهر اهواز که توسط دانشگاه شهید چمران در دست تدوین است گفت: این برنامه قرار بود اردیبهشت ماه به اتمام برسد اما انشالله طبق قولی که دانشگاه داده، تا پایان ماه مبارک رمضان در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

نخستین نشست هم اندیشی فرهنگ، شهر و شهروند در اهواز برگزار شد

معاون فرهنگی شهرداری اهواز با بیان اینکه طی ۱۱ سال گذشته هیچ فرهنگسرایی در اهواز ایجاد نشده است، عنوان کرد: سال ۹۳ و ۹۴ هفت فرهنگسرا کلنگ زنی شد و شهردار اهواز نیز بر اتمام این فرهنگسراها تا پایان سال جاری تاکید دارند.

وی افزود: از سال ۸۷ احداث زمین های چمن در محلات را آغاز کردیم و فقط در مدت شورای چهارم شورای شهر، ۳۹ زیمن چمن در اهواز ایجاد شده است و باتوجه به اینکه کلانشهر اهواز ۱۱۹ محله دارد، امیدواریم تا پایان سال آینده در تمامی محلات زمین چمن ورزشی ایجاد کنیم.

نخستین نشست هم اندیشی فرهنگ، شهر و شهروند در اهواز برگزار شد

در ادامه این نشست اصحاب رسانه به ارائه پیشنهادات، نظرها و انتقادات خود پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار