شهردار بوسان کره جنوبی با بیان اینکه بوسان و بندرعباس در بسیاری از جهات تشابهات زیادی با هم دارند، گفت: بوسان دروازه ورود به کره‌جنوبی است و از همین رو صنعت کشتی‌سازی و صنایع دریایی و ساحلی در این شهر رونق قابل توجهی دارد که این امر می‌تواند با مشارکت با طرح‌های موجود در بندرعباس دستاوردهای خوبی را برای بوسان و هرمزگان داشته باشد.
کد خبر: ۲۳۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 31 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سو بیونگ سو (sou biong sou)  در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهر بوسان دارای جمعیتی برابر با سه میلیون و 600 هزار نفر است، اظهار کرد: پنجمین بندر بین‌المللی کره جنوبی در این شهر بندری قرار دارد.
 
شهردار بوسان کره جنوبی در ادامه با اشاره به حضور رئیس جمهور کره جنوبی طی ماه گذشته در تهران، بیان کرد:‌ این دیدار بیش از پیش زمینه گسترش همکاری‌های دو جانبه را فراهم کرده است.
 
سو بیونگ سو اضافه کرد: ما در شهرداری بوسان امید داریم در آینده همکاری‌ها بین بندرعباس و بوسان در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی گسترش یابد و می‌توانیم تجربیات به دست آمده را در باب کشتی‌سازی و تجارت در قالب پروژه‌هایی با شهر بندرعباس و استان هرمزگان مبادله کنیم.
 
وی تصریح کرد: ما در شهر بوسان، خواهان ارتباط بیشتر با بندرعباس به ویژه در باب توسعه صنایع دریا و ساحل محور هستیم و از این طریق می‌خواهیم همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.
 
شهردار بوسان کره جنوبی گفت: 500 شرکت صنعتی در بوسان مستقر است و این صنایع از دانش بالایی بهره‌ می‌گیرند.
 
سو بیونگ سو در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مردم کره جنوبی هیچ وقت دوستی و محبت‌های مردم ایران را فراموش نمی‌کنند یادآور شد: بعد از سال 1973 که شوک نفتی در دنیا رخ داد، ایران تنها کشوری بود که به کره جنوبی نفت می‌فروخت و کره‌ای‌ها هیچ وقت این رفتار ایرانیان را فراموش نخواهند کرد و از همین رو خواهان تعامل بیشتر در کنار ایران هستیم.
 
در این دیدار، علاوه بر شهردار بوسان کره جنوبی، رئیس اتاق بازرگانی بوسان، رئیس بانک pnk، نمایندگان و مدیران چند شرکت صنعتی و نماینده وزارت دریا و آبزیان کره جنوبی نیز حضور داشتند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار