کد خبر: ۲۳۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 31 May 2016

خبرگزاری فارس: صدور بیش از 13 هزار کارت ملی هوشمند در بروجرد



به گزارش تابناک لرستان ، علی زراسوند ظهر امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان اظهار کرد: واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در این شهرستان قریب به 265 هزار نفر هستند.

وی به همکاری دو دفتر پیشخوان با اداره ثبت احوال بروجرد به منظور طی مراحل اولیه صدور کارت ملی هوشمند اشاره و خاطر نشان کرد: برای دفاتر پیشخوان و اداره ثبت احوال روزانه سهمیه ثبت نام به میزان مشخصی تعیین شده است.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد خواستار افزایش تعداد دفاتر پیشخوان و سهمیه روزانه ثبت نام از شهروندان متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند در این شهرستان شد.

زراسوند بیان کرد: جمعیت شهرستان بروجرد تا پایان سال گذشته 357 هزار و 387 نفر است که از این مجموع 177 هزار و 346 نفر را مردان و مابقی را زنان تشکیل می‎دهند.

وی با اشاره به جمعیت 96 هزار و 641 نفری جمعیت روستایی شهرستان بروجرد عنوان کرد: نرخ رشد جمعیتی این شهرستان در سال گذشته 1/3 درصد بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد تاکید کرد: از مجموع جمعیت شهرستان بروجرد 21/7 را گروه سنی پائین‌تر از 15 سال و 7/1 را افراد بالای 65 سال تشکیل می‎دهند.

زراسوند در ادامه به آمار ثبتی دو ماهه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: در مدت یاد شده 920 مورد ولادت و 301 مورد وفات در این شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت 120 مورد طلاق در دو ماهه نخست امسال افزود: ثبت طلاق در بروجرد در سال 94 در مقایسه با سال پیش از آن با کاهش 10/4 درصدی همراه بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد خاطرنشان کرد: همچنین در دو ماهه نخست امسال 641 مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است.

زراسوند به فراوانی نام‌های نوزادان اشاره و اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال اسامی امیرحسین، علی، حسین و محمد به ترتیب بیشترین فراوانی را بین نوزادان پسر داشته‎اند.

وی ادامه داد: همچنین اسامی فاطمه، باران، نازنین زهرا و اسرا بیشترین فراوانی را بین نام‎های نوزادان دختر داشته‎اند.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد خاطرنشان کرد: برخی افراد درخواست اسامی برای نوزادان خود دارند که در کتاب دارای مجوز سازمان ثبت احوال موجود نیستند.

زراسوند عنوان کرد: در این شریط باید مکاتباتی با مسؤولان استانی به منظور صدور مجوز برای اینگونه اسامی صادر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار