رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت:هیات عراقی آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای طرح های در دست اجرای حوزه مواد غذایی، شوینده ها، تولید مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی اعلام نمودند.
کد خبر: ۲۳۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 31 May 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت:هیات عراقی آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای طرح های در دست اجرای حوزه مواد غذایی، شوینده ها، تولید مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی اعلام نمودند.

به گزارش تابناک ایلام؛یارالله نصیری با اشاره به سفر روز گذشته هیات تجاری عراق به استان اظهار کرد: شناسایی ظرفیت و پتانسیل ها و فراهم کردن بستر معرفی کالاهای صادراتی به بازارهای هدف از اولویت های کاری این سازمان در جذب سرمایه گذاران است.

وی ارتباط با انجمن ها و تشکل های تجاری خارج مرزها و تقویت و شناسایی بازاریابی بین المللی را به عنوان یک راه میانبر منطقی در جهت دستیابی به این هدف اعلام کرد و افزود: به همین منظور با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زمینه بازدید اعضای اتاق های تجاری و جمعی از بازرگانان عراقی از خطوط تولیدی صنایع استان ایلام فراهم شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به ورود هیات تجاری به استان یادآور شد: هیات 16 نفره تجاری عراق طی روزهای گذشته وارد استان شدند و در نشست های تخصصی راه های توسعه مبادلات دوجانبه، نحوه عملیاتی شدن سرمایه گذاری های مشترک و توسعه مناسبات تجاری با رویکرد تقویت واحدهای صادرات محور مورد بررسی قرار گرفت.

نصیری گفت: این هیات علاوه بر بازدید از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی و کارخانه سیمان ایلام، آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای طرح های در دست اجرای حوزه مواد غذایی، شوینده ها، تولید مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی اعلام نمودند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اضافه کرد: در پایان این سفر 2 روزه تفاهم نامه همکاری میان رئیس اتاق مشترک ایران و عراق و اتاق بازرگانی ایلام در قالب پنج ماده منعقد شد که تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گذاری مشترک، همکاری های علمی، اقتصادی و فنی را شامل می شود.

نصیری افزود: علاوه بر موارد عنوان شده در مفاد تفاهم نامه، حمایت و تسهیل در اعزام هیات های تجاری و بازدید بازرگانان دو طرف به صورت فردی و گروهی در کنار برگزاری و مشارکت در اجرای نمایشگاه های تخصصی در ایران و عراق به منظور بهبود و گسترش همکاری های اقتصادی جز امور مورد توافق است.

وی امیدواری کرد: تا پایان سال جاری اعزام و پذیرش هیات های تجاری در دستور کار حوزه تجارت خارجی این سازمان قرار گیرد و سعی می شود از این طریق زمینه حضور در بازارهای خارجی تقویت شود.

هیات 16 نفره شامل رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران، رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه، مسئول برگزاری نمایشگاه ها در این استان و تعدادی از تجار و بازرگانان خوشنام این کشور روز یکشنبه وارد استان ایلام شدند و ضمن بازدید از ظرفیت های شرکت شهرک های صنعتی استان، در نشستی راه های توسعه مبادلات دوجانبه را نیز مورد بررسی قرار دادند.

استان ایلام در غرب ایران 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، استان های میسان به مرکزیت العماره، واسط به مرکزیت کوت و دیاله به مرکزیت بعقوبه سه استان مرزی عراق با ایلام است.

پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام به عنوان یگانه خروجی مرزی این استان کانون صادرات کالا به عراق است، سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالای ایرانی از راه این پایانه مرزی به کشور عراق صادر می شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار