بیش از 45 درصد از تخت‌های بیمارستان‌های یزد میزبان بیماران غیربومی از استان‌های سیستان و بلوچستان، حوزه خلیج‌فارس و... است.
کد خبر: ۲۳۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 31 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی  در اولین نشست توجیهی برنامه عملیاتی و جلسه هیئت‌امنای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی منطقه هفت کشور اظهار کرد: اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان که در قالب طرح تحول سلامت است یک حرکت انقلابی در این عرصه بوده.

وی  تصریح کرد: نگرانی‌ها درزمینهٔ طرح تحول نظام سلامت درست است چراکه ما باید مراقب باشیم تا یک طرح ارزشمند به دلیل کمبود اعتبارات شکست نخورد.

این مسؤول با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت باعث شد هزینه‌های مردم کاهش یابد ادامه داد: طرح بهسازی و مبلمان بیمارستان‌ها باعث شد که این مکان‌ها با گذشته تفاوت زیادی داشته باشند و یک فضای شاداب و با طراوت برای بیماران ایجاد شود.

میرمحمدی به مشارکت بیش‌ازپیش بخش خصوصی در احداث بیمارستان‌ها اشاره و افزود: درارتباط با تأمین پرستاران، بخش خصوصی می‌تواند با آموزش و تأمین پرستاران بسیار در این امر فعال باشد. 

استاندار یزد با بیان اینکه سازمان‌دهی تأمین دارو از دیگر دستاوردهای نظام تحول سلامت است خاطر‌نشان کرد: امید است پوشش پزشک خانواده هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا خانواده‌ها از نظر خدمات پزشکی احساس امنیت کنند.

وی به تعامل ارزشمند سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد  اشاره و بیان داشت: در اثر تعامل و هم‌فکری است که می‌توانیم موانع را برطرف کرده و موفق شویم و امیدواریم این تعامل‌ها بیش‌ازپیش در این سه استان صورت بگیرد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: استان یزد از نظر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط مطلوبی دارد چون این استان از نظر سرانه پزشکی و تخت‌های بیمارستانی رتبه اول کشوری را توانسته به خود اختصاص دهد.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه در بیمارستان‌های بخش خصوصی این استان یک هزار و 400 تخت در حال حاضر وجود دارد افزود: بیمارستان‌های خصوصی یزد به‌زودی با یک‌هزار تخت دیگر تجهیز می‌شود.

وی بیش از 45 درصد از تخت‌های بیمارستان‌های یزد را میزبان بیماران غیربومی عنوان و یادآور شد: این بیماران از استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان، استان‌های حوزه خلیج‌فارس و خور و بیابانک به یزد برای درمان وارد شده‌اند.

استاندار یزد مراکزی مانند مرکز ناباروری، مرکز تحقیقات دیابتی، شروع پروژه درمان دیابت و... را ازجمله مراکز فعال درزمینهٔ پزشکی در این استان برشمرد و ادامه داد: بیماران این استان از 3 هزار تخت در بیمارستان‌های دولتی بهره می‌برند و امیدواریم در آینده بتوانیم به این تعداد اضافه کنیم.

میرمحمدی تشریح جزئیات دریافت حقوق بالا توسط پزشکان برای مردم را الزامی دانست و تأکید کرد: میزان دریافتی پزشکان باید متناسب با ارزش علمی و کار یک پزشک باشد و این موضوع برای مردم بیان گردد تا حساسیت‌ها در این زمینه رفع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار