روایتی از روزهای تعیین استاندار؛
چهارشنبه گذشته قرار بود موضوع استانداری علی اصغر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور در دولت اصلاحات، در هیئت دولت مطرح شود اما بنا به دلایل نامعلومی این اتفاق نیفتاد
کد خبر: ۲۳۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 01 June 2016
با خداحافظی عبدالحسن مقتدایی از استانداری خوزستان که بسیاری را غافلگیر کرد، گزینه های مختلفی برای جایگزینی وی مطرح شد. رسانه ها و شبکه های مجازی به گمانه زنی پرداختند و گروههای سیاسی به رایزنی در این خصوص پرداختند. 

به گزارش تابناک خوزستان، شورای هماهنگی گروههای اصلاح طلب در دو جلسه این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داد و بگفته ی سید جابر موسوی رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان، محمد کیانوش راد برای استانداری خوزستان به وزارت کشور معرفی شد. وی گفت: در جلسه شورای هماهنگی احزاب و تشکل های  اصلاح طلب خوزستان، با اکثریت  آرا، رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان به عنوان گزینه اصلی و نهایی معرفی شد.

حمید کهرام نماینده دوره ششم مجلس در نامه ای به وزیر کشور از این انتخاب شورای هماهنگی اعلام حمایت کرد. وی در نامه خود به رحمانی فضلی نوشت: دکتر کیانوش راد که از چهره های با تجربه، متخصص، متعهد، کاردان و مورد وثوق گروه های مختلف سیاسی قومی استان است را به عنوان گزینه ای توانا جهت تصدی سمت استانداری خوزستان خدمت شما معرفی می شود. وی خطاب به وزیر کشور نوشت: اطمینان داریم رویکرد توسعه نگر و اعتدال گرای جناب آقای کیانوش راد می تواند مسیر حرکت به سمت توسعه و پیشرفت در استان خوزستان را فراهم تر کند و با ایجاد تفاهم و همگرایی منطقه ای زمینه توسعه همه جانبه و پایدار استان خوزستان را فراهم کند.

مجمع نمایندگان خوزستان هم با وزیر کشور جلسه ای تشکیل داد و گفته می شود در ابتدای این جلسه، وزیر کشور قاطعانه گفته است که انتخاب استاندار در حیطه اختیارات وزارت کشور است و نمایندگان نمی توانند در این زمینه دخالت کنند. این سخنان وزیر با واکنش نمایندگان مواجه می شود و نهایتا قرار می شود نمایندگان استان جلسه ای برگزار کنند و نظرات شان را جمع بندی و به وزیر اعلام کنند. ظاهرا در این جلسه، رحمانی فضلی نظر نمایندگان را در خصوص استانداری علی اصغر احمدی جویا می شود اما نمایندگان بر انتصاب استاندار بومی تاکید می کنند.

چند روز بعد نمایندگان در جلسه ای حمایت از غلامرضا شریعتی، فریدون حسنوند، سیدشریف حسینی، ﺍﺣﻤﺪﺳﯿﺎﺣﯽ ﻭ ﺍﻣﯿﻦ ﺑﯿﺎﻧﮏ را مصوب کردند و رئیس مجمع نمایندگان در نامه ای به وزیر کشور نتیجه این جلسه را اعلام کرد.

گفته می شود پس از کیانوش راد، غلامرضا شریعتی گزینه اصلاح طلبان برای تصدی استانداری بوده است و برخی از فعالان سیاسی در نامه ای به وزارت کشور از سه گزینه کیانوش راد، شریعتی و حیصمی حمایت کردند. برخی فعالان سیاسی معتقدند شریعتی اگر مورد حمایت همه جانبه درون استانی قرار می گرفت شانس این را داشته که بعنوان استاندار اصلاح طلب بومی توسط دولت منصوب شود.

گروهها و افراد مختلف هم در این زمینه رایزنی های مختلفی را انجام دادند. نام هایی چون زبردست(از مدیران اسبق استانداری خوزستان)، نیکبخت(استاندار همدان) و حسینی(استاندار اسبق اصفهان و سیستان و بلوچستان) هم از جمله گزینه های غیربومی بودند که نام شان در رسانه ها منتشر می شد.

شبکه های مجازی شاهد بگومگوهای مختلفی بود. کمپین هایی نیز برای حمایت از استاندار بومی تشکیل شد و نمایندگان مجلس سعی کردند با معاون اول رئیس جمهور دیدار کنند. 

چهارشنبه گذشته قرار بود موضوع استانداری علی اصغر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور در دولت اصلاحات، در هیئت دولت مطرح شود اما بنا به دلایل نامعلومی این اتفاق نیفتاد و این موضوع به یکشنبه این هفته موکول شد که بازهم مطرح نشد و گفته می شود این موضوع منتفی شده است.

نمایندگان خوزستان در مجلس که عمدتا اصولگرا هستند البته بیش از هر چیز، بر بومی بودن استاندار تاکید می کنند.

حالا در حالی که به نظر می رسید دولت به این جمع بندی رسیده است که استاندار بومی برای خوزستان در شرایط کنونی به مصلحت نیست و شاید هم نگرانی دولت از عدم اجماع گروهها و جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی بر روی گزینه های بومی، باعث شد تا به چنین دیدگاهی برسد، اما هنوز هم امیدواری هایی برای انتخاب یک استاندار بومی وجود دارد و نیروهای سیاسی و اجتماعی فعال و همچنین نمایندگان استان در مجلس همچنان بر این موضوع تاکید دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار