رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم خبر داد
رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از سفر فوتبالیست‌های ملی‌پوش ناشنوای قم به مسابقات 2016 قهرمانی جهان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 01 June 2016
به گزارش تابناک قم، مصطفی علیزاده اظهار کرد: دو ملی‌پوش فوتبالیست عضو هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم که در سال 2015 عضو تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بودند اکنون در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی قرار دارند.

وی ادامه داد: دو برادر یعنی سیاوش زینال‌وند و علی زینا‌ل‌وند که هم از نظر فنی و هم از نظر فیزیکی و تکنیکی قابلیت و توانمندی بالایی دارند و از مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان در مسابقات سال گذشته قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بودند در حال حاضر در اردوی تیم ملی آماده حضور در مسابقات جهانی می‌شوند.

رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم بیان کرد: در بین رشته‌های توپی که در هیأت ناشنوایان قم فعال است، فوتبال و فوتسال جزو شاخص‌ترین‌ها هستند و خوشبختانه این دو رشته در سال قبل با حضور سه ملی‌پوش قم عنوان قهرمانی فوتبال و فوتسال آسیا و اقیانوسیه را به ارمغان آوردند.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان به عنوان قهرمان آسیا و اقیانوسیه مجوز حضور در مسابقات ناشنوایان قهرمانی جهان را به دست آورده است و یقینا با توجه به کادر فنی مجرب و بازیکنان خوب و با کیفیتی که دارد، در این رقابت‌ها نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

علیزاده با اشاره به قرعه‌کشی رقابت‌های جهانی امسال، بیان کرد: حریفان تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان در مسابقات جهانی 2016 مشخص شده و این تیم در مرحله مقدماتی یا گروهی باید با تیم‌های مطرح و مدعی گروه سوم یعنی انگلیس، اوکراین و مصر رقابت کند.

وی ابراز کرد: تیم ملی فوتبال ناشنوایان اوکراین دارنده رتبه سوم قاره اروپا و جهان است، ضمن اینکه انگلیس تیم چهارم قاره سبز محسوب می‌شود و مصر به عنوان دارنده رتبه نخست و عنوان قهرمانی قاره آفریقا گام به این رقابت‌ها می‌گذارد اما نباید فراموش کنیم که ایران به عنوان قهرمان آسیا و اقیانوسیه حریف سرسختی برای این سه تیم خواهد بود.

رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم با بیان اینکه عبدالصمد سالک‌زمانی سرمربیگری تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران را بر عهده دارد، افزود: با برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی، دوران بدن‌سازی این تیم به پایان رسید و بازیکنان تیم ملی از جمله علی و سیاوش زینال‌وند دو ملی‌پوش ناشنوای استان قم با توجه به شرایط روحی و روانی مطلوب، آماده درخشش در مسابقات جهانی هستند.

وی در پایان با اشاره به اعزام ملی‌پوشان به قاره اروپا، یاد آور شد: ملی‌پوشان ناشنوای کشورمان آخرین اردوی خود را در شهرستان سنقر استان کرمانشاه برگزار کردند و بعد از برگزاری 17 جلسه تمرین و دو مسابقه تدارکاتی آماده سفر به مسابقات 2016 فوتبال قهرمانی ناشنوایان جهان در کشور ایتالیا هستند، رقابت‌هایی که نیمه دوم خرداد ماه برگزار می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار