متأسفانه بانک‌های خصوصی استان در بحث اشتغال و تولید هیچ ورودی نداشتند و حتی سپرده‌های مردم رابه سایر استان‌ها می‌فرستند.
کد خبر: ۲۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 02 June 2016
استاندار همدان با تأکید براینکه بانک‌های استان واحدهای تولیدی تملک شده را فعال کنند، گفت: بانک‌ها لیست واحدهای تملک شده را به روزنامه‌های محلی داده و آگهی مزایده دهند.

به‌گزارش ایسنا،"محمدناصر نیک‌بخت" پنجشنبه 13 خرداد در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان،با اشاره به اینکه 54 واحدی تولیدی استان در تملک بانکها قرار دارند، اظهارکرد: بانک‌ها در قبال نگهداری از این واحدها متحمل هزینه‌هایی زیادی هستند رحالی که سودی نیز برای آنها ندارد برهمین اساس از بانک‌ها می‌خواهیم این واحدها را اجاره به شرط تملیک دهند.

وی از بانک‌های استان خواست تا در واگذاری واحدهای تملک شده سختگیری نکنند و  افزود: دولت طرح‌ها عمرانی نیمه تمام خود را مزایده گذاشته و تا 80 درص تخفیف می‌دهد که بانک‌ها نیز برای برداشتن بار هزینه‌های اضافی در خصوص واحدهای تملک شده تخفیفاتی را در نظر بگیرد تا زمینه ایجاد اشتغال در استان فراهم شود.

بانک‌های خصوصی در اشتغال و تولید ورود ندارند

وی با بیان اینکه بیشترین سپرده‌گذاری در بانک‌های خصوصی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: متأسفانه بانک‌های خصوصی استان در بحث اشتغال و تولید هیچ ورودی نداشتند و حتی سپرده‌های مردم رابه سایر استان‌ها می‌فرستند.

نیک‌بخت یادآور شد: قرار است در رابطه با سودهای بانکی و نظارت بیشتر بر بانک‌های خصوصی اقداماتی توسط بانک مرکزی صورت بگیرد.

استاندار همدان با انتقاد از عملکرد مدیریت بانک کشاورزی استان همدان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزا نیز گفت: بانک کشاورزی یکی از بانک‌های خوب استان می‌تواند باشد و حوزه عمل وسیعی هم دارد اما برخی اجازه نمی‌دهند مدیریت این بانک در استان خوب عمل کند که اگر وضعیت به همین نحو ادامه پیدا کند نمی‌توانم تحمل کنم چرا که اینگونه عملکرد متناسب با سیاست‌های اقتصادمقاومتی نیست.

وی تأکید کرد: هر مدیری که نتواند متناسب با اقتصاد مقاومتی  استان را همراهی کند باعث ایجاد مشکل می‌شود.

قطع گاز دو کارخانه باعث بروزخسارت به تولید شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قطع گاز دو واحد تولیدی در استان همدان اشاره کرد و افزود: متأسفانه شرکت گاز اقدام به قطع گاز کارخانه روغنی کشی نهاوند و سیمان هگمتان کرده است که این موضوع باعث بروز خسارت‌های زیادی به این مجموعه ها شده است.

نیک‌بخت تصریح کرد: با وجود اینکه بارها به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان تأکید شده که بدون هماهنگی با فرماندار یا استاندار هیچ اقدامی درخصوص قطع خدمات صورت نگیرد شاهد چنین اتفاقاتی در استان هستیم.

استاندار همدان اظهارکرد: اگر بار دیگر مدیری بخواهد بدون اجازه فرمانداران و استاندار خدمات واحدهای تولیدی را به بهانه بدهی قطع کند اجازه نخواهم داد این مدیر در استان بماند.

وی عنوان کرد: این میزان نادانی و بی سلیقگی برای یک قبض چیزی جر شیطنت نیست و فقط مدیرعامل شرکت گاز را زیرسوال می‌برد.

صادرات به درستی توسعه یابد

وی با تأکید بر توسعه صادرات در استان نیز گفت: یکی از بندهای اساسی اقتصادی مقاومتی و جدا شدن از نفت بحث صادرات است که باید به درستی توسعه پیدا کند.

نیک‌بخت باردیگر از مدیران دستگاه‌های اجرای خواست تا آماز اشتغالزایی دستگاه‌های خود را در سامانه رصد ثبت کنند.

استاندار همدان با اشاره به راستی آزمایی بیمه شدگان واحدهای تولیدی استان توسط رسانه‌ها ، اظهارکرد: به رسانه‌ها اعتماد کرده و بحث راستی آزمایی را به آنها واگذار کردیم وعیب و ایراداتی که از سوی رسانه‌ها اعلام شده و باید شناسایی و مطرح شود.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی استان گزارشی را در این زمینه ارائه داده و اعلام کرده که موارد بازدید شده درست بوده ولی هنوز رسانه‌ها نظر خود را درباره بازدید و راستی‌آزمایی ارائه نداده‌اند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار