کد خبر: ۲۴۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 05 June 2016

دو کیلومتر از مسیر سواحل رادیو دریای چالوس به‌مناسبت هفته جهانی محیط‌زیست پاک‌سازی شد.

به گزارش تابناک مازندران، صبح امروز و به‌مناسبت هفته جهانی محیط‌زیست پاک‌سازی ساحل رادیو دریای این شهرستان با حضور مسؤولان شهرستان، سازمان‌های مردم‌نهاد، مهدهای کودک و شهروندان برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست چالوس در حاشیه پاک‌سازی سواحل چالوس در گفت‌وگو با فارس هدف از برگزاری این مراسم را ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی شهروندان و آموزش و احیای حقوق و وظایف شهروندی و توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی کشور دانست و گفت: با توجه به مناسبت 16 خرداد مصادف با پنجم ژوئن روز جهانی محیط‌زیست و با توجه به اهمیت این امر یک‌ هفته با عنوان محیط‌زیست نام‌گذاری شده است.

ابوالقاسم محمدپور برگزاری مراسم در هفته محیط‌زیست را برای تنویر افکار عمومی درباره توجه به محیط‌زیست مهم خواند و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی در مورد محیط‌زیست وظیفه عموم مردم است که در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های در سطح مدارس و دانشگاه‌ها در مورد حفظ محیط‌زیست داده می‌شود، خاطرنشان کرد: همه روزهای سال، روز و هفته محیط‌زیست بوده و شهروندان باید در قبال محیط اطراف زندگی‌شان احساس مسؤولیت کرده و در نگهداری و پاک‌سازی آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست چالوس ادامه داد: گسترش سطح آگاهی، دانش و بینش زیست‌محیطی و تقویت فرهنگ و معارف عمومی مشارکت در تمام اقشار جامعه، مدیریت اکوسیستم‌های حساس و ارزشمند، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اجتماعی، اقتصادی، طبیعی و زیست‌محیطی و مدیریت جامع منابع حیاتی ازجمله سیاست‌های کلی محیط‌زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه امروز دو کیلومتر از مسیر ساحل رادیو دریای چالوس با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای دولتی پاک‌سازی شد، افزود: برنامه‌هایی مانند برگزاری مسابقه زیست‌محیطی در سطح شهر توسط شرکت پالاصنعت طبیعت کاسپین شهرداری چالوس، اجرای مسابقه بین پرسنل اداره حفاظت محیط‌زیست چالوس و شرکت‌کنندگان در همایش پاک‌سازی سواحل، نصب بنر در سطح شهرستان، ارسال پیامک عمومی، حضور در نمازجمعه و برگزاری همایش با شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی چالوس از دیگر اقداماتی است که به‌مناسبت این هفته در نظر گرفته شد.

محمدپور در مورد مشکلات زیست‌محیطی که در سطح شهر و سواحل دریای چالوس وجود دارد، بیان کرد: مشکلات زیست‌محیطی و زباله در جلسات کارگروه پسماند و طرح‌های سالم‌سازی دریا مطرح شده و متولیان امر موظف به پاکسازی و حفظ محیط‌زیست هستند.

وی از افزایش تعداد سطل‌های زباله در ساحل رادیو دریای چالوس خبر داد و گفت: شهرداری چالوس در نظر دارد تا تعداد سطل‌های زباله را در مسیر سواحل و سطح شهر افزایش داده و جایگاه‌های مشخصی نیز برای ریختن زباله اختصاص دهد و در صورت بروز مشکلات زیست‌محیطی براساس قانون مدیریت پسماند و ماده هفت این قانون که مسائل اجرایی در داخل شهر به شهرداری و خارج از شهر به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها سپرده می‌شود با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

بخشدار مرکزی چالوس نیز با گرامی‌داشت هفته محیط‌زیست، گفت: سبزپوشان محیط‌زیست به عنوان سربازان گمنام در حال فعالیت مستمر و شبانه‌روزی هستند که باید از آنها قدردانی شود.

صدرالله ردایی با اشاره به شعار امسال هفته محیط‌زیست با عنوان «به‌سوی طبیعت؛ برای زندگی»، اظهار کرد: هر قدر در زمینه محیط‌زیست و طبیعت کار کرده و وقت بگذاریم کم است چراکه تا محیط زندگی سالم نباشد جسم و روح نیز از سلامت برخوردار نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش و قوای خود را برای حفظ محیط‌زیست به کار بست، افزود: در این زمینه باید با دخالت‌کنندگان در محیط‌زیست و تخریب‌کنندگان طبیعت مقابله کرد زیرا مشکل در این زمینه سبب سلب امنیت و سلامتی در تمام موارد می‌‌شود.

بخشدار مرکزی چالوس در پایان گفت: با توجه به اهداف محیط‌زیست در زمینه حفظ این مواهب خدادادی دستگاه‌های اداری نیز موظف به پشتیبانی از این نهاد بوده تا بتوانیم این امانت را به‌درستی به نسل‌های بعدی بسپاریم.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار