استقبال نسل جوان از زندگي‌نامه سردار رشيد سپاه اسلام
حاج روح الله اصل دهقان به صورت متداول پیش از هر عملیات 2 رکعت نماز می‌خواند، اما برای آخرین نماز آبی برای وضو نبود، این شهید برای آخرین نماز تیمم کرد.
کد خبر: ۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶ 02 February 2015

به گزارش تابناك – البرز: کتاب ماندگار حاج روح‌الله که زندگی نامه داستانی سردار رشيد سپاه اسلام "حاج روح‌الله اصل دهقان" را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد، موفق شد در فهرست آثار برتر شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس قرار گیرد.
حاج روح‌الله اثر فاخر معصومه قیطاسی بانوی هنرمند البرزی است که در راستای ثبت زندگی نامه داستانی سرداران شهید استان البرز و به منظور ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت به همت حوزه هنری استان البرز در سال 1392 منتشر و مورد استقبال منتقدین و نویسندگان کتب دفاع مقدس قرار گرفت.
نویسنده کتاب فوق در رابطه با این مطلب که حاج روح الله که بود؟ گفت: حاج روح‌الله در سن 23 سالگی با اعزام نخست از استان البرز در قالب یک گروه 50 نفری در ارودگاه حصیرآباد اهواز دوره آموزشی فشرده را سپری و سپس با اطلاع از این که گروه شهید مصطفی چمران نیاز به یک راننده آمبولانس دارد به گروه او پیوست و نامش را از جمشید به روح الله تغییر داد.
وی افزود: در محور قصر شیرین به سمت خسروی سمت جاده آسفالته مقری هست به نام مقر روح الله که خود حاجی این مقر را تشکیل داد و شاید جزو خطوط منحصر به فردی باشد که توی جبهه‌های جنگ در زمان حیات فرد به اسم خودش باشد. خط را تشکیل داد و مستقر شد.
به گفته قیطاسی، 2 سال بعد که سردار ناصح فرمانده تیپ 29 نبی اکرم (ص) به حاج روح الله پیشنهاد می‌کند که برگردد و ازدواج کند، حاجی که خیلی دیر به مرخصی می‌رفت و تمام وقتش را در باز کردن محور و استقرار و هدایت نیروها گذاشته بود، به دستور سردار ناصح بر می‌گردد و ازدواج می‌کند، و دوباره به اشتیاق جبهه بعد از تولد دخترش، به صحنه نبرد باز می‌گردد و چهار سال دیگر در جبهه می‌ماند.
وی شهید حاج روح الله را انسانی بسیار جسور، بشاش، با تدبیر، کم حرف و بی‌ادعا می‌نامد، و تصریح می‌کند: جسارت او به گونه‌ای بود که در بسیاری از مواقع کسری‌ها و کمبودها را با زیرکی در منطقه با رفتن به خاک دشمن تهیه می‌کرد.
نائب رئیس هیئت مدیره انجمن نویسندگان کرج افزود: شهید حاج روح‌الله به سرعت، توانمندی و لیاقت خود را به عنوان یک فرمانده نشان می‌دهد، و فرمانده گردان خیبر تیپ 29 نبی اکرم (ص) می‌شود.
نویسنده کتاب حاج روح‌الله اظهار کرد: حاج روح الله به صورت متداول پیش از هر عملیات 2 رکعت نماز می‌خواند، اما برای آخرین نماز آبی برای وضو نبود، این شهید برای آخرین نماز تیمم کرد.
قیطاسی تصریح داد: فصل آخر کتاب حاج روح الله سخت‌ترین و دردناک ترین بخش کتاب بود، این فصل قرار و بی‌تابی‌های دلدادگی حاج روح الله برای دیدار خداوند بود.
وی افزود: به نقل از همرزمان سردار در روز شهادت، علائمی بر شهادت وی در رفتار و کردارش مشهود بود به طوری که آنان متوجه شده بودند، حاج روح الله شهید می‌شود.
لازم به توضيح است، اين كتاب با استقبال بسيار خوب نسل جوان به ويژه جوانان و نوجوانان استان البرز و شهرستان نظرآباد روبه‌رو شده است.
با مطالعه كتاب فوق در مي‌يابيم كه اين سردار رشيد سپاه اسلام به طور كامل به نسل جوان معرفي نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار