مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد با اشاره بهبود وضعیت شاخص‌های آلودگی در استان یزد گفت: کوره‌های آجرپزی استان یزد ملزم به نصب فیلتر کاهش آلایندگی شدند.
کد خبر: ۲۴۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 05 June 2016

به گزارش تابناک یزد، سیدحسین سادات موسوی در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: با توجه به آلودگی که کوره‌های آجرپزی در سطح استان برای شهروندان به ویژه در حاشیه شهر رقم زدند اکنون کوره‌های آجرپزی ملزم به نصب فیلتر کاهش آلایندگی شدند.

وی با اشاره به تلاش این نهاد برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی در سطح استان ادامه داد: آلودگی هوا نیز از شاخص‌های آلایندگی است که برای ما اهمیت دارد و با مجموعه تلاش‌هایی که صورت گرفته میانگین روزهای آلوده استان یزد از 6 روز به سه روز در سال کاهش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه استقرار صنایع در استان تاثیر بالایی در میزان آلودگی هوا دارند اضافه کرد: مجوزهایی که در گذشته برای استقرار صنایع صادر شده بدون توجه به رعایت مسائل زیست محیطی بوده است بطوریکه بیشترین صنایع در مسیر بادهای غالب استان احداث شده است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویه در استقرار صنایع و کاهش آلودگی و آلایندگی صنایع در صدور مجوز احداث بیان داشت: خوشبختانه تعامل خوبی بین مجموعه دستگاه‌های استان حاکم است و براساس طرحی که در دستور کار استان قرار گرفته، استقرار صنایع بر اساس نیازسنجی مکانی و توجه به ظرفیت و امکانات صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد در بخشی از سخنان خود با اشاره به بازیافت پسابهای صنعتی و نقش آن در کاهش بحران آب گفت: با مجموعه اقداماتی که انجام شده و همراهی واحدهای صنعتی استان پساب صنعتی تمام واحدهای کاشی استان یزد به خط تولید برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تصفیه و استفاده از پساب‌های صنعتی نه تنها بخشی از نیازهای آبی را تامین می‌کند، بلکه این امر از آلوده شدن محیط زیست جلوگیری خواهد کرد.

سادات موسوی در ادامه با اشاره به توجه جدی به مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: لازم است برای پیشگیری از اشتباهاتی که در گذشته برای محیط زیست رقم خورده آموزش را از سطوح پایین و از دوران کودکی آغاز کنیم تا راه تکرار اشتباه برای آیندگان بسته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار