کد خبر: ۲۴۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 07 June 2016
تابناک گیلان - استاندار گیلان گفت: با واردات برنج خارجی و توزیع آن بدلیل مشکلاتی که از نظر روحی و روانی بر برنجکاران وارد می کند، مخالف هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: قیمت برنج در ماه‌ های آینده همزمان با آغاز فصل درو کاهش می‌یابد و بر این اساس، ما مخالف توزیع برنج خارجی در گیلان هستیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با وجود تمامی مشکلاتی که طی سال های اخیر داشته، در تنظیم بازار کارهای بزرگی انجام داده است.

استاندار گیلان یادآور شد: برهمین اساس نیز طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه امسال در استان 10 و دو دهم درصد و تورم نقطه به نقطه شش و 9 دهم درصد است.

وی اضافه کرد: در همین راستا تداوم آرامش بازار، کاهش نرخ تورم و پایین بودن قیمت ها را در ماه های آینده انتظار داریم اما باید مراقب باشیم کاهش قیمت ها موجب تولید رکود نشود.
وی درباره توزیع مرغ منجمد در استان نیز بیان کرد: درصورت ضرورت با ستاد تنظیم بازار هماهنگ و به گونه ای تصمیم گیری شود که از تولید کننده و مصرف کننده با هم، حمایت صورت گیرد.
نجفی با اشاره به اینکه قیمت خرما 50 درصد افزایش یافته، اظهار کرد: این افزایش قیمت، سراسری است ولی باید تلاش شود تا این محصول پر مصرف در ماه مبارک رمضان، با حداقل قیمت بدست مصرف کننده برسد.
وی با اشاره به گزارش برخی دستگاه ها مبنی بر خرید نکردن شماری از کارخانه ها از شیر تولید استان و خرید و وارد کردن شیر از استان های دیگر گفت: کارخانه ها باید موظف شوند شیر را از تولیدات داخل استان تهیه کنند و درصورت همکاری نکردن، جلوی واردات شیر به گیلان گرفته می شود.
وی به مشکلات دامداری ها نیز اشاره و تصریح کرد: دامداری ها به دلیل مشکلاتی که دارند، با چالش هایی مواجه هستند که این زیبنده استان ما نیست و حمایت از دامدار و تولیدکننده، از تکالیف ماست اما در کنار این موضوع، باید از مصرف کننده نیز حمایت شود.
استاندار گیلان با اشاره به پایین بودن قیمت غذا در رستوران های برخی کشورها گفت: باید قیمت ها را پایین نگه داریم تا انگیزه ای برای گردشگران بوجود آید و سرمایه گذاران، رغبتی برای سرمایه گذاری داشته باشند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: دستگاه های متولی مراقبت های لازم را انجام دهند با این وجود، به دلیل گردشگرپذیر بودن گیلان، شماری از نانوایی ها با حفظ حرمت ماه رمضان، فعالیت خود را انجام می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار